Avatar billede sofie Juniormester
06. april 2019 - 19:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PC til Sims 4

Hej jeg skal snart holde fest og jeg undrer mig over hvilken computer jeg skal ønske mig.
Jeg er på udkig efter en PC jeg vil kunne spille Sims 4 på og som jeg også ville kunne lave skolearbejde på

Jeg har været meget facineret over denne "Huawei Matebook D" som jeg især er interreserret i fordi at jeg har en Huawei mobil så jeg tænker de nok ville kunne svinge godt sammen.
Men jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogen der ville guide mig i den rigtige retning om det er den rigtige PC:

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HU53010CND/huawei-matebook-d-14-barbar-computer-solv?gclid=Cj0KCQjwnKHlBRDLARIsAMtMHDFJb8Fav0b_i6ZO5c3cbi4ntgUgj2JuXKF4vFwv3oH5kSSKZoebsBYaAnoEEALw_wcB&gclsrc=aw.ds#

Modelbeskrivelse
Produkttype    Bærbar PC
Modelnavn    Huawei MateBook D
Produktserie    MateBook
Producentens varekode    53010CNDProcessor
Producent CPU    Intel
Type processor    Intel Core i5
CPU nummer/model    i5-8250U
CPU-generation    8. generation
Antal kerner    4
Hastighed (GHz)    1,60
Maks. turbo clockfrekvens (GHz)    3,40
CPU cache    6 MB
CPU-funktioner - teknisk information    Kaby Lake RevLagring og hukommelse
RAM type    DDR3
RAM (GB)    8,00
RAM hastighed (MHz)    1 866
Lagringstype    SSD
Type harddisk (1)    PCIe SSD
Lagringskapacitet (GB)    256
Samlet lagringskapacitet (GB)    256Grafik
Type grafikkort    Delt
Producent grafikkort (GPU)    Intel
Grafikkort model (GPU)    Intel UHD Graphics 620PCMark 10
PCMark 10 total score    3 478,00
PCMark 10 category    Produce
PCMark 10 Essentials score    7 018
PCMark 10 Productivity score    5 702
PCMark 10 Digital Content Creation score    2 853
Video playback hours    8,30Lyd
Indbyggede højttalere    Ja
Indbygget subwoofer    Nej
Teknisk information om lydkort    Dolby Atmos
Mikrofon    JaSkærm/display
Skærmstørrelse (tommer)    14,00
Skærmtype    IPS
Standard    Full HD (1080p)
Touchscreen    Nej
Maks. opløsning    1920 x 1080
Billedformat    16:9
Opdateringshastighed (Hz)    60
Skærmteknologi til gaming    IngenKamera
Indbygget webkamera    Ja
Placering af webkamera    Front
Opløsning for stillbilleder (MP)    0.9
Opløsning for videooptagelse    HD (720p)Tilslutninger
Wi-Fi    Ja
Wi-Fi generation    Wi-Fi 5 (802.11ac)
Bluetooth    Bluetooth 4.1
Ethernet-tilslutning (RJ45)    Nej
USB 2.0    1
USB 3.0    1
USB-C    1x USB-C 3.1
NFC (Near Field Communication)    Nej
HDMI-tilslutning    Ja
HDMI in    Nej
HDMI interface support 1080p    Ja
Understøtter mobilt netværk    Nej
Thunderbolt    Nej
Mini DisplayPort    Nej
VGA    Nej
Holder til SIM-kort    Nej
Kortlæser    Nej
Tilslutninger for lyd    3.5 mm mini-jackOptisk drev
Optisk drev    NejFunktioner
GPS    Nej
GLONASS    Nej
Styremåde    Touchpad
Bagbelysning i tastatur    Nej
Tastatur med numpad (fuld størrelse)    NejOperativsystem og systemkrav
Type operativsystem (OS)    Windows
Version af operativsystem    Windows 10 Home
Operativsystem version (bit)    64Kapacitet, forbrug og strøm
Batteritype    Lithium-polymer
Leverandørens oplyste batterilevetid op til (timer)    12,00
Teknisk information om batteri    57.4 WHrDesign, form og placering
Farve    Sølv
Materiale kabinet    AluminiumMål og vægt
Maksimum højde (cm)    1,58
Bredde (cm)    32,30
Dybde (cm)    22,10
Vægt (kg)    1,47EAN
EAN-kode    6901443235759
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2019 - 20:58 #1
find noget andet.
Huawai = skod, lort, bras :)

god computer, 14"
https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-V130-14IKB/2673955

15"
https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-V130-15IKB/2672447

Lenovo er som en Mercedes
Huawei er bare lort
Avatar billede nopsen Ekspert
06. april 2019 - 21:07 #2
sidwave for pokker.. "skod, lort, bras"
det samme kan man sige om din rådgivning herinde!
Avatar billede sofie Juniormester
06. april 2019 - 22:14 #3
sidewave er du nu sikker på at det er det rigtige svar eller er du bare imod HUAWEI??? for jeg kunne godt tænke mig et SERIØST svar!
Tak.
Avatar billede Slater Ekspert
06. april 2019 - 22:43 #4
#3: Generelt skal du bare ignore sidwave. Næsten alt hvad han siger er noget komplet vrøvl. Det vænner man sig til.

Den computer du har fundet er en fin kontormaskine, men til Sims 4 er jeg lidt bekymret for grafikkortet. Det Intel 620 der er i, er et meget svagt onboard kort, der kun er beregnet til at tegne programmer og vise video, ikke til at spille overhovedet.
Sims 4 er ikke noget krævende spil, men der anbefales stadig mindst et GeForce 650, som er langt kraftigere end det i den computer.

Jeg har ikke lige kunne finde nogle benchmarks på netop 620 (nok fordi det overhovedet ikke er beregnet til spil), men jeg ville ikke stole på at det kan køre Sims 4 i noget der ligner acceptabel performance.
Avatar billede sofie Juniormester
06. april 2019 - 22:48 #5
Tak Slater.

Kunne du anbefale mig en anden er ikke ude efter gaming computer eller nogen i Acer Aspire serien.
Avatar billede martens Guru
06. april 2019 - 22:59 #6
Hej Sofie !

Du skal ikke tage dig af mavesure gamle mænd, der ikke kan lede dig i den rigtige retning.
Ja det er sikkert fint med den der Huawei, men du skriver ikke meget om, hvad din MAX-pris er....  Der er jo mange gode computere på markedet til fornuftige priser.
Har selv en datter, der har spillet SIMS siden hun var en lille pige, - og ja spillet stiller større og og større krav til hardwaren jo højere nummer af SIMS der er udkommet... specielt harddisk samt grafikkort er en meget afgørende faktor, når det drejer sig om SIMS ( ja og en hel del andre spil.. ) Det er jo et spørgsmål om hvor hurtigt tingene bliver læst ind.. det med at sidde og vente er simpelthen dræbende for de fleste..

Her kan du se, hvordan SIMS 4  kører på en "lidt mindre" processor end den der er i Huawei´en samt et grafikkort magen til....

https://www.youtube.com/watch?v=CXrgJFUURQA

Men meld endelig tilbage.....
Avatar billede sofie Juniormester
06. april 2019 - 23:13 #7
altså det er til min konfirmation at jeg skal finde en ny en men afhængigt af hvor vild jeg er med bærbaren så er højeste prisen i hvert fald 10.000 kr.
Og det skulle også gerne være sådan at den ville kunne tage nogle udvidelses pakker.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2019 - 08:05 #8
jeg gider ikke rådgive folk mere hvad computer de skal købe, for de vil altid have en god computer til max 3000 som er ikke en skid værd :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2019 - 19:26 #9
En ting er hvad Sims 4 kræver for at blive afviklet på en pc, en anden er hvordan det rent faktisk kører og ser ud.
Med udgangspunkt i den pris du ville give for den du selv fandt, så har jeg fundet denne som vil være fin og kunne afvikle Sims 4 uden problemer og i ordentlig opløsning: https://www.fcomputer.dk/lenovo-legion-y530-15ich-81fv-intel-core-i5-8-gen-8300h-2-3-ghz-8-gb-ddr4-256-gb-ssd-m-2-pcie-nvm-express-nvme-nvidia-geforce-gtx-1050-ti-intel-uhd-graphics-630-15-6-ips-1
Avatar billede sofie Juniormester
12. april 2019 - 23:01 #10
tak for din hjælp johnstigers men nu står det bare sådan til at jeg ikke er helt vild med alle d der gamingcomputere og det er ikke helt det jeg er ude efter.
Men ellers mange tak for din hjælp
Avatar billede kurtba Ekspert
12. april 2019 - 23:43 #11
Sims 4 kræver faktisk ikke ret meget for at køre. Martens har givet dig et link til, hvordan det vil se ud med det grafikkort, som er i den Huawei, som du kigger  på. Det er kun dig, som kan svare på, om det du ser er fint for dig. Umiddelbart tror jeg ikke, der vil være den store forskel, selv om du køber en med større grafikkort. Hvis du skal op i større grafikkort, begynder det at ligne det, som man kalder en gaming pc, hvilket ikke bør være et fyord, selv om den ikke skal bruges til gaming, idet disse pc.er typisk også har gode specifikationer på andre områder.
Jeg tror, at den du kigger på fint vil opfylde dit behov.
Jeg kender ikke nærmere til Huawei computere, men du må ikke forvente, at den spiller sammen med din Huawei telefon. Det er 2 helt forskellige styresystemer, så hvordan de lige skulle spille sammen, ved jeg ikke.
Jeg synes måske, at den er i den dyre ende i forhold til dens indhold, men hvis det er en, som du mener er lige dig på grund af størrelse, udseende osv., så vælger du bare den. Smag og behag er forskellig.
Avatar billede sofie Juniormester
13. april 2019 - 15:23 #12
Tak for dit hjæpsomme råd kurtba jeg tror jeg holder mig til den nu. Så må jeg bare håbe at den virker som jeg håber på. ( :