Avatar billede slotski Juniormester
06. april 2019 - 23:33 Der er 3 kommentarer

Sikkerhedskopier iPhone

Min kæreste har en macbook pro (128) og en iPhone XS 256, som er fyldt ca. halvt op, og nu oplever hun problemer med at sikkerhedskopiere pga. størrelsen.

Vi har købt en ekstern harddisk (lacie porsche), men kan man vælge at sikkerhedskopien skal gemmes på ekstern harddisk istedet for macbook pro'en, eller kan man på nogen måde gøre harddisken som en del af computeren?

Hvis ikke, kan nogle så anbefale løsninger? Hun vil ikke bruge iCloud sikkerhedskopiering, da hun har hørt negativt om det.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2019 - 07:57 #1
computeren skaber forbindelsen til harddisken.
der er ikke nogen wifi harddisk, så derfor er du nødt til at bruge en computer at tage backup med.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2019 - 07:58 #2
Avatar billede INK Ekspert
07. april 2019 - 11:59 #3
På en Mac kan man bruge programmet iMazing, der kan gemme backups direkte på en andet drev (og formentlig også på en ekstern harddisk).
I husker vel også at tage backup af MacBookPro til en ekstern disk?
Hvordan tager i backup af fotos fra iPhone?