Avatar billede kyustr Novice
09. april 2019 - 10:34 Der er 2 kommentarer

Windows startup problem

Når jeg starter min pc, fryser den ligepludselig, og dermed kan jeg ikke gøre noget. Engang imellem kommer der en blå windowsskærm hvor der står at automatisk reparation ikke virkede. Hvad er problemet og hvad kan jeg gøre?
Det er en relativ ny pc
i5 8600k
rx580 8gb
16 ddr4 ram
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2019 - 11:18 #1
prøv fra anden pc at lave en windows-usb-stick og se, om den kan boote på den - hvis ja, så er det disk-problem, som windows-usb'en måske kan rette op på.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
klik på 'Download værktøjet nu' og du kan med det formatere en usb (alle data på den tabes), og have en boot-nødstart-reparations windows.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. april 2019 - 13:40 #2
Hvis du henter på en  fremmed PC så husk at markere feltet til en anden PC: