Avatar billede chrisrj Forsker
10. april 2019 - 15:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SELECT DISTINCT giver dubletter

Hejsa

Jeg har et underligt problem med min sql (er ikke super stærk på det område...), hvor jeg får dubletter trods brug af DISTINCT, så hvordan fixer jeg det?

Min SQL:

SELECT DISTINCT a.MenuID, a.MenuName, a.MenuLink, a.MenuVisible, a.MID, b.FieldName, b.DefaultText, b.'.$LangNameColName.'
FROM '.MenuTable.' AS a, '.LanguageTextsTable.' AS b
WHERE a.MenuName = b.DefaultText
ORDER BY a.SortOrder, a.Parent

Jeg prøver at få resultatet sorteret på først SortOrder, derefter Parent - helst så rækken med f.eks. 5 i parent kommer lige efter den med MenuID 5. <- dette kan jeg dog (heller) ikke lige se hvordan jeg gør.

Kan I hjælpe? :)
Avatar billede chrisrj Forsker
11. april 2019 - 11:46 #1
Er der virkelig ingen der har et bud??
Avatar billede chrisrj Forsker
18. april 2019 - 12:21 #2
Det viste sig, at mine data var dårlige, så jeg blev nødt til at tage højde for det. Nu spiller det. :)

SELECT DISTINCT a.MenuID, a.MenuName, a.MenuLink, a.MenuVisible, a.MID, b.FieldName, b.DefaultText, b.'.$LangNameColName.'
FROM '.MenuTable.' AS a, '.LanguageTextsTable.' AS b
WHERE a.MenuName = b.DefaultText AND (b.FieldName LIKE "Menu%")
ORDER BY a.SortOrder, a.Parent