Avatar billede And1978 Praktikant
11. april 2019 - 12:07 Der er 3 kommentarer

Kan jeg selv skifte mit grafikkort?

Hej. Jeg har en lidt ældre sag af en mac book Pro, 2012 og mit grafikkort skal skiftes. Tror ihvertfald det er det. Skærmen opfører sig mærkeligt og vil dele sig i 2, lodret med flimmer på så du ikke kan læse det der står.
Jeg har prøvet at slette alt og det er som om det fungere et par dage, men derefter går det galt igen.
Kan jeg selv skifte et sådant grafikkort? Har fået et tilbud og jeg synes FET var lidt pebret, kr 3500. Mvh
Avatar billede Slater Ekspert
11. april 2019 - 12:12 #1
Så vidt jeg lige kan finde på Google er gpu'erne loddet fast på motherboardet i Macbooks, så nej. Selv hvis det ikke er, kan jeg ikke forestille mig Apple gør det let at skifte selv - det er ikke deres stil.

Men hvad er de 3500 kr for? Inkluderer de et nyt grafikkort, og i så fald hvor meget koster det løst? Du kan muligvis gå til en uofficiel Mac-reparatør for at få det gjort.
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2019 - 12:59 #2
På DBA (Den blå Avis) kan du sikkert finde en brugt MacBook Pro væsentligt billigere.
Har tidligere købt til 2500,- kr. Smid en SSD disk i den, og du har en super Mac de næste 2-4 år.
Avatar billede And1978 Praktikant
11. april 2019 - 13:25 #3
Tak for hjælpen.