Avatar billede Kjær Praktikant
12. april 2019 - 15:42 Der er 1 kommentar

Hvordan kopieres 3 celler over i 1 celle? (Google sheets og docs)

Jeg har 3 celler i et Google Sheets regneark, som jeg skal have kopieret over i en celle.
Celle 1 er et [datofelt] og de resterende 2 celler er tekstfelter [tekst1] og [tekst2].
Jeg har prøvet med formlen =([datofelt]&"  "&[tekst1]&"  "&[tekst2]).
1. problem er den, at datofeltet vises med 5 tal og ikke som det oprindeligt står i [datofelt]. Hvordan får man datofeltet til at vise datoen, som den ses i første celle?
2. problem er den, at de 3 felter står på en linie i den celle jeg linker det over i, og jeg ønsker at hvert felt skal stå på hver deres linie. Hvordan skal formlen være, når hver felt skal stå på hver deres linie i samme celle?

Til sidst i forløbet skal cellen med de 3 felter kopieres over i et Google doc fil.
Avatar billede Kjær Praktikant
12. april 2019 - 17:52 #1
Nu har jeg selv fundet en løsning på mit problem nr. 1
Ved hjælp af to_text i formlen vises datoen som jeg ønsker det
=((to_text[datofelt])&"  "&[tekst1]&"  "&[tekst2]).

Så nu mangler jeg bare at få lavet et linieskift