Avatar billede niels444 Novice
12. april 2019 - 23:07 Der er 2 kommentarer

Besværlig download af radioudsendelser fra DR's hjemmeside

Er der andre, som har stillet sig selv følgende spørgsmål:

Hvorfor pokker skal det være så besværligt at downloade en radioudsendelse fra DR's hjemmeside som mp3-fil ???

DR's hjemmeside lægger op til, at man kun skal høre radio via streaming. Jeg vil helst høre radioudsendelser downloadet til et USB stick, som jeg efterfølgende sætter i et musikanlæg i mit køkken eller i min bil.
På Radio24syv's hjemmeside er det let at downloade en radioudsendelse som mp3-fil. Der er et link til download, som man bare trykker på. På DR's hjemmeside mangler sådant et link. Hvis man går ind på DR's hjemmeside med Google Chrome, kan man ikke downloade en radioudsendelse som mp3-fil, med mindre man er IT-nørd.
Avatar billede kurtba Ekspert
12. april 2019 - 23:28 #1
DR lagrer deres udsendelser som podcasts, hvilket også er mp3 filer. Så du skal hente udsendelserne som podcast for at kunne afspille dem senere.
https://www.dr.dk/allepodcast/?letter=
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. april 2019 - 21:31 #2
Det skyldes muligvis at der er ophavsret på materialet - og at du bryder ophavsretten ved at gemme som MP3 fil :-)

Derfor har de ikke lagt en "download" knap...