Avatar billede Butterfly Ekspert
16. april 2019 - 13:12 Der er 6 kommentarer

Opdater flere pivottabeller samtidig, med makro

Hej
Jeg har en makro der opdatere min (e) pivottabeller. Den virker perfekt, når jeg kører den på hvert enkelt ark. Men hvordan får jeg den til at opdatere alle ark på engang? Forskelligt antal hver gang. Og der er sider der ikke er pivottabeller på. Ark1, Ark2 og Ark3 er uden pivottabeller.

Sub PivottabelNavn()
    Range("B4").Select
    ActiveSheet.PivotTables(Range("E4").Value).PivotFields("Navn").ClearAllFilters
    ActiveSheet.PivotTables(Range("E4").Value).PivotFields("Navn").CurrentPage = _
        Range("B1").Value
    Range("A3").Select
End Sub
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
16. april 2019 - 13:29 #1
On Error Resume Next
Dim WS As Excel.Worksheet
For Each WS In ThisWorkbook.Worksheets
    With .PivotTables(Range("E4").Value).PivotFields("Navn")
        .ClearAllFilters
        .CurrentPage = WS.Range("B1").Value
    End With
Next
Set WS = Nothing
Avatar billede Butterfly Ekspert
16. april 2019 - 13:42 #2
Hej Dan Elgaard
Den går i stå ved .Pivottables

Det er cellen B4 der skal have værdien fra B1
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
16. april 2019 - 14:47 #3
Indsæt denne linje i koden, der, hvor værdien skal overføres:

WS.Range("B4").Value = WS.Range("B1").Value
Avatar billede Butterfly Ekspert
17. april 2019 - 07:56 #4
Jeg kan desværre stadig ikke få det til at virke, går stadig i stå ved .Pivottables
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. april 2019 - 08:37 #5
Så er du nok nødt til, at uploade dit regneark, så vi kan se, hvor og hvordan og hvorfor fejlen opstår...
Avatar billede Butterfly Ekspert
17. april 2019 - 09:08 #6
Hej Dan
Det går desværre ikke for der er personfølsomme oplysninger i, men ellers mange tak for tilbuddet.
God påske