Avatar billede plausten Juniormester
16. april 2019 - 13:44 Der er 6 kommentarer

Forbindelse mellem 2 netværk.

Hej Eksperter,

Jeg søger efter en løsning hvor kan koble 2 fysiske netværk sammen, forbundet til hinanden via internettet på en eller anden måde.

Jeg har prøvet med en vpn forbindelse (igennem min QNAP NAS), men det får ikke som sådan forbundet netværkene sammen, det fungerer ihvertfald ikke til det formål.

Det ene netværk er min fysiske hjemmeadresse, og det andet netværk er via en mobil bredbåndsrouter.

dvs. jeg ønsker en løsning hvor det der bliver koblet op på den mobile bredbåndsrouter, skal kunne tilgåes på mit hjemmenetværk.

ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2019 - 14:34 #1
Koble op TIL den mobile router er NoGo, da de ender i nogle WAN-segmenter, hvor der ikke er statisk IP# og andre pudsigheder.

De fleste hjemme-routere kan oftest tilbyde VPN via OpenVPN, men det er så nok tvivlsomt, om din mobil-router kan koble op til det.

En gangbar løsning kunne være at lade dine klienter bag den mobile bredbåndsrouter etablere VPN-forbindelse til din egen router - men er det muligt for dine klienter?
Avatar billede plausten Juniormester
16. april 2019 - 15:03 #2
Det er desværre ikke muligt at lade klienten koble op via vpn. klienten er en Helvar digidim 910 DALI enhed, som jeg gerne skulle kunne tilgå og programmere med software som ligger på min pc på hjemmenetværket.a
den mobile router er en Huawei B525 og den kan sagtens koble op til VPN via L2PP men selvom jeg har vpn forbindelse har jeg ikke hul igennem til Helvar enheden
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2019 - 15:17 #3
Blot så vi er sikre på at vi snakker om det samme:
Din Huawei-router kan lave en L2PP til din hjemme-router?

Hvis det er tilfældet, skal du have fulgt op på hvordan den router (begge veje eller kun den ene).

Umiddelbart burde du jo kunne have f.eks. 192.168.1.0/24 hjemme og 192.168.2.0/24 bag Huawei'en og så lade routerne om at ... well, route.
Avatar billede plausten Juniormester
16. april 2019 - 16:00 #4
Min Huawei router kan lave en L2PP til min QNAP NAS som er på mit hjemmenetværk, og så har jeg prøvet også at forbinde computeren via L2PP til min NAS, men det gør ingen forskel.

Jeg er ikke helt så skarp i hvordan jeg kan se om retningen den router, jeg troede bare at når der er VPN, så er det begge veje?
Avatar billede plausten Juniormester
16. april 2019 - 16:02 #5
Til info, så for at få hul igennem udefra til min NAS, har jeg lavet port forwarding på 1701, 500 & 4500 (alle 3 som UDP).
er der nogle porte der kunne mangle?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. april 2019 - 09:04 #6
Dit NAS kan ikke route - tunnelen slutter bare her.
Hvis du skal have adgang til mere end bare dit NAS, skal du have dig en router med en passende VPN-teknologi (i forhold til din Huawei-router), så er der muligheder.