Avatar billede Christian Hansen Praktikant
17. april 2019 - 20:46 Der er 12 kommentarer

min computer gider ikke at reinstallere

hej min computer gider ikke at reinstallere jeg har prøvet inde på indstillinger og inde på Microsoft support men jeg kan ikke reinstallere den. den siger bare at det ikke løkkedes
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. april 2019 - 21:24 #1
Hvad mener du med "re-installere"?
Mener du gen-installere Windows?
Hvilket styresystem er der tale om, Win 7, Win 8,8/1 eller Win 10 ?
Jeg har på fornemmelsen at der er tale om Wind 10.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede poko1 Ekspert
17. april 2019 - 21:31 #2
Er det en nyere Pc. med UEFI/EFI?
18. april 2019 - 00:50 #3
hvordan installere  du den er det via en windows CD/DVD elller en USB ?

eller køre du en os recovery
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2019 - 10:43 #4
Generelt altid:
Hvilken pc er der tale om og hvilket system kører den.
Vi er ikke synske ;-)
19. april 2019 - 19:13 #5
jeg mente gen installere og ja det er windows 10
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. april 2019 - 20:02 #6
Er der tale om en stationær, kunne en måde at løse problemet på være at fjerne harddisken og koble den til en anden pc. På denne pc, kunne man installeret programmet "ActiveKillDisk", og derefter slette alt på harddisken. Programmet findes i en gratis version, og er totalt uskadeligt. Når sletningsprocessen er overstået fjernes harddisken og sættes tilbage i pc´en hvorfra den kom. Nu skulle det kunne lade sig gøre at installere Windows 10 på den. Det kan i realiteten også gøre, hvis der er tale om en bærbar.

http://www.killdisk.com/killdisk-freeware.htm
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2019 - 20:19 #7
Hvis du nu fortalte om det er en nyere pc. med UEFI?
I øvrigt kan man uden problemer slette en harddisk totalt eller enkelte partitioner under installationen. Det er i øvrigt meget nemt!.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2019 - 20:27 #8
Når du kommer til hvor du vil installere kan du slette Partitioner med Windows eget værktøj vælg Drevindstillinger (Avanceret)
https://ibb.co/Nphgpqy
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2019 - 20:30 #9
Hvis der er flere partitioner kan de tages en efter en.
https://ibb.co/bFBwh45
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. april 2019 - 20:32 #10
#7
Jeg giver dig ret. Det er meget nemt, og et går jo nærmest af sig selv :-)
20. april 2019 - 00:26 #11
FilBack fra Christian Hansen
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2019 - 06:18 #12
#11 Ja.
Tænker blot nu når jeg læser de indlæg der er kommet om Christian Hansen og Christian R B Hansen skulle være samme person?