Avatar billede Christensen86 Praktikant
18. april 2019 - 11:09 Der er 16 kommentarer

Installation af ekstra intern hdd

Hej alle. Jeg sidder her med et problem som jeg håber i kan hjælpe med. Først og fremmest skal det siges at jeg ikke er en ørn til set med computere, men har altid fulgt mottoet "learn by doing" 😊
Jeg har været henne og købe en ny hdd til min ASUS ROG G750JS laptop, da den jeg havde i virkede hver anden torsdag 🤔 Jeg har i forvejen ssd hvor styresystemet ligger på. Derfor troede jeg som den nybegynder jeg er, at jeg bare kunne skifte hdd og så finde den i disk management. Men jeg kan ikke finde den. Er der nogen der kan fortælle hvad jeg gør forkert og måske guide mig igennem til hvordan jeg får den til at virke?
På forhånd tak 😊
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2019 - 11:15 #1
Problemet er nok om den er komplet Uallokeret og om den er Online i Diskhåndteringen? Prøv at gå i Enhedshåndteringen find Diskdrev og søg efter Hardvareændringe prøv et par gange og se om den dukker op?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2019 - 11:19 #2
Søg. i Enhedshåndtering.
https://ibb.co/8P72X4J
Kig i Diskhåndtering.
https://ibb.co/qn217kW
Avatar billede Christensen86 Praktikant
18. april 2019 - 11:32 #3
Når jeg gør de to ting du så sker der intet. Den viser min ssd som online. Min ekstern jeg bruger til opbevaring af billeder osv. (Ikke tilsluttet), og så viser den også den gamle hdd (heller ikke tilsluttet).
Avatar billede Christensen86 Praktikant
18. april 2019 - 11:34 #4
Er jeg måske ude i at jeg skal ind i BIOS og ændre noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2019 - 11:36 #5
Er den synlig i din BIOS?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2019 - 11:38 #6
I de fleste ASUS skal den stå alene når du installerer. på den.
Avatar billede Christensen86 Praktikant
18. april 2019 - 11:43 #7
Jeg kan kun se mit DVD drev og SSD når jeg kigger i BIOS 🤔
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2019 - 11:44 #8
Hvor stor er den HDD? Hvis du har mulighed, så prøv at sætte den til en anden PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2019 - 11:46 #9
#7 Surt :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2019 - 11:52 #10
Det er ligesådan her det har noget med indstillingerne i BIOS at gøre

https://ibb.co/hDT6hdh
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2019 - 11:53 #11
Formålet med at prøve med en anden PC er, at du kan have kommet til, at
Hive et kabel løs. Fungerer den gamle HDD, som du pillede ud. Det er ganske vist ikke torsdag :-) men virker den, er det vel ikke kablerne.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2019 - 11:55 #12
Jeg forlader tråden der er kommet en ASUS Ekspert til med kabler i harddiske på en Labtop.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2019 - 12:04 #13
Jeg har haft en Asus Labtop, og ja der skulle harddisken faktisk sættes fast med
et Sata kabel, og var man ikke meget forsigtig kunne det kabel løsne sig fra hvor det var sat fast på computeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2019 - 12:06 #14
Du har ikke haft  en ROG
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2019 - 12:09 #15
Hopper af her
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2019 - 22:01 #16
@Christensen86
Fandt du ud af noget?