Avatar billede jhjorsal Mester
19. april 2019 - 13:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop via Hotspot

Ved ikke om det er den helt rigtige katagori, men tæt på.
Sidder og leger med muligheden for at lave en Remote desktop af min Win 10 pc på min Ipad over hotspot. Jeg har installeret en VNC server på pc`en og en VNC Viewer på Ipad`en, sat hotspot on og derefter connected ipad`en op på pc`en hotspot. Og det virker sådan set fint, jeg kan sagtens styre min pc fra min Ipad. Men når jeg så fjerner netværksforbindelse til min pc, så stopper min VNC forbindelse med at virke, selv om at Ipad`en stadigvæk har forbindelse med pc`en via hotspot. Det virker som om at VNC ikke kan fungere hvis den ikke har fat i internettet, nogen forslag ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
19. april 2019 - 17:50 #1
Jeg er lidt i tvivl om din beskrivelse, lyder som en mærkelig opsætning. Men hvad er det første cifre af den ip din klient forbinder til?

Nu ved jeg ikke hvor teknisk du er, så jeg holder det lige kort og simpelt. Et problem kan være du forbinder til en ekstern ip adresse som kræver en internet forbindelsen og kan forklare hvorfor det stopper med at virke. Forbinder du til en intern ip er problemet andet steds.

Prøv team viewer, der er mindre opsætning og derfor mindre der kan gå ged i.
Avatar billede martens Guru
19. april 2019 - 17:55 #2
Hvorfor ikke prøver dette stykke software, når det nu er en Ipad mod en Windows maskine.. slå fjernskrivebord til på din PC ;o)
og ja connect via LAN IP-adresse .. Vupti....
Avatar billede martens Guru
19. april 2019 - 17:56 #3
Linket til Softwaren kom ikke med ;o)

Her er linket :
https://itunes.apple.com/dk/app/microsoft-remote-desktop/id714464092?mt=8
Avatar billede jhjorsal Mester
20. april 2019 - 08:41 #4
Ip adressen for hotspot er 192.168.137.1, men jeg ved ikke helt hvordan VNC fik mig på pc`en med Remote Desktop på ipad`en. Jeg indtastede aldrig en ip adresse, valgte bare et netværk, og Wupti kunne jeg gå på.
Hvid jeg opretter en forbindelse med ovennævnte ip adresse kommer jeg ikke på.
Så prøvede jeg den der apps Fjernskrivebord, og det virker, nu kan jeg afbryde og tilslutte mit Lan netværk fra Remote desktop via 2 batchfiler, som var målet.
Jeg er klar over det er et underlig setup, her er lige forklaringen på hvorfor, jeg sejler på et skib, vi har kun Lan på værelserne, no wifi. Og skal logge på internettet via en loginside. Der er begrænset ip adresser til rådighed ombord, så vi skal også huske at logge af igen, ellers kan vores skibskammarater ikke logge på.
Så nu kan jeg ligge på køjen og via min Ipad tilgå min pc via Remote desktop, hvor jeg kan tilslutte og afbryde Lan forbindelsen via 2 batch filer. Samtidig har jeg en Plex server kørende på pc’en som kan streame underholdning til min Ipad, så det var såmænd tanken bag dette lidt synderlige setup 😂😂
Avatar billede martens Guru
23. april 2019 - 15:59 #5
Så mangler du bare at markere, det der er et svar/løsning du kan bruge....