Avatar billede AMAtoer Praktikant
20. april 2019 - 20:29 Der er 6 kommentarer

Ny bærbar - det er en jungle!

Hej Computerworld!

Jeg har brug for lidt hjælp, og i må forstå at jeg spørger fordi jeg ikke er så velbevandret i computer verdenen.
Derfor lister jeg mine ønsker og egne forslag op, og håber på lidt pros/cons eller egne erfaringer mv.

Mine ønsker/oplysninger :
Budget ca. 10.000 kr. Det må godt svinge lidt, hvis det skal være op skal det gerne være kram jeg køber :) dog maks 13.000 tænker jeg.

Den skal bruges til flere ting : GIS arbejde og spil(som eks. farming simulator 2019 på høj/ultra settings og så måske nogle mere krævende hvis jeg skulle finde interesse for dette)

Jeg ved ikke om det skal være en 15 eller 17 " skærm?

De her 2 er umiddelbart mine bud lige nu, men som sagt, jeg er ret lost og ved ikke så meget om det. Kom frisk :)

På forhånd tak!

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/10417/lenovo-legion-y530-15-6-barbar-gaming-computer-sort

https://www.fcomputer.dk/lenovo-legion-y720-15ikb-80vr-core-i5-7300hq-2-5-ghz-win-10-home-64-bit-16-gb-ram-512-gb-ssd-15-6-ips-1920-x-1080-full-hd-gf-gtx-1060-hd-graphics-630-wi-fi-bluetooth-sort-kbd-nordisk
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. april 2019 - 21:35 #1
Af de to ville jeg gå efter Lenovo Y720'eren v. Føniks.
Den anden døjer tilsyneladende lidt med kølingen!
Avatar billede AMAtoer Praktikant
21. april 2019 - 08:24 #2
Jeg har først nu opdaget det er en 7. Generation i7. Er det noget jeg skal tænke over ?
Avatar billede AMAtoer Praktikant
21. april 2019 - 08:31 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2019 - 09:29 #4
jeg ville vælge hp - har selv en i5 i 8. gen, og den er klart hurtigere en modellen før - men bemærk lige, at der er 2 diske, og kun den ene er ssd (den lille). Det gør det så muligt, at skifte disk2 ud med en standard ssd på passende størrelse og få hevet det sidste speed ud af dyret.
Avatar billede eurositi Ekspert
21. april 2019 - 10:46 #5
Du nævner GIS-arbejde... Kunne det dér være en fordel med en 4k skærmopløsning, eller er 2k OK? Dette var blot en tanke, nu hvor du alligevel er ude i en lidt større investering.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2019 - 10:58 #6
Evt 4K opløsning ville jeg klare med en ekstern skærm, 25-30 tommer