Avatar billede kent_star Praktikant
22. april 2019 - 19:09 Der er 2 kommentarer

Forbinde 2 routere

Hej eksperter.
Jeg har to routere jeg gerne vil have sat sammen for at forlænge det trådløse signal.
Jeg har ewii fiber, igennem en COMEGA FTTH CPE Gateway.
Efter den er der sat en router (router 1) til der hedder TILGIN HG2301.
Efter den vil jeg gerne have sat min zyxel router (router 2) til der er en ZYXEL VMG8924-B10A.

I router 2 opsætning, har jeg sat ip adressen til 192.168.1.2 da router 1 hedder 192.168.1.1
I router 2 har jeg slået DHCP serveren fra, så den gerne skulle modtage ip fra router 1.
I router 2 har jeg lavet de samme ssid og kode som der er i router 1.

Det er som om at den forlænger signalet, men når man vil finde en enhed, er det som om man skal slukke for router 2 før man kan finde en enhed igennem router 1, for ellers kan man ikke finde noget.
Og selvom det ser ud som om router 2 forlænger signalet, siger router 2 at den ikke har forbindelse til internettet, hvis jeg sætter et kabel direkte i en af router 2 porte. Ellers kan jeg ikke logge på router 2.

Håber nogle kan hjælpe mig, og det ikke er alt for indviklet det jeg har skrevet,
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. april 2019 - 20:21 #1
Router 2 skal køre i "AP" mode (access point).
Avatar billede Rune1983 Ekspert
23. april 2019 - 07:25 #2
Kontroller lige at alt med wifi opsætning er ens undtagen channel.