Avatar billede Anja Bossow Praktikant
23. april 2019 - 18:43 Der er 8 kommentarer

Sort skærm efter login

Hej.
Min datter har et problem med sin Mac book.  Den går i sort skærm inden bjælken når helt ud. Vi er forbi æblet og vi har tastet koden og så går den i sort og slukker.
Er der nogle der ved hvad vi kan gøre for at få den op at køre igen??
Vi er ikke computer nørder, så vi er helt på den...
Avatar billede INK Ekspert
23. april 2019 - 19:04 #1
Prøv at starte op i "Sikker funktion". Dette gøres ved at holde shift knappen nede under hele start up.

Fortæl om det virker.
Avatar billede Anja Bossow Praktikant
23. april 2019 - 19:47 #2
Den siger også en mærkelig lyd når den starter op inden den går ud igen .
Avatar billede Anja Bossow Praktikant
23. april 2019 - 19:54 #3
Jeg holder shift knappen nede indtil jeg skriver koden, men den går i sort og lukker ned. Jeg har også prøvet at holde alt knappen nede, og der kommer den og spørger om vores kode til internettet og så skulle jeg kunne se nogle valgmuligheder vedr. harddisken, men den kommer kun med en. Så hvad gør jeg så😱
Avatar billede Anja Bossow Praktikant
23. april 2019 - 19:59 #4
Den siger at det er Macintosh HD og når jeg trykker på pilen ryger den tilbage til login. Hvad andre muligheder er der når jeg har det her skærmbillede?
Avatar billede Anja Bossow Praktikant
23. april 2019 - 20:06 #5
Jeg er kommet ind som gæstebruger, hvordan kommer jeg videre herfra, så min datter kan bruge sit login ?
Avatar billede INK Ekspert
23. april 2019 - 20:18 #6
Som gæstebruger har du begrænsede rettigheder. Men det tyder på både harddisk og MacOS (styresystemet) er ok.

Prøv at logge ud af gæstekonto og derefter logge ind som din datter uden at slukke maskinen.Tryk på æblet i øverste venstre hjørne og log ud. Nu skulle der komme en login mulighed.
Avatar billede Anja Bossow Praktikant
23. april 2019 - 21:01 #7
Jeg har trykket på æblet i gæstefunktionen og så kommer den godt nok over i login igen. Jeg trykkede hendes kode ind og nu har den slukket sig selv igen
Avatar billede INK Ekspert
23. april 2019 - 21:36 #8
Hvis I har en sikkerhedskopi af alle data og programmer (timemachine), kunne det overvejes at geninstallere MacOS. Men ellers har jeg ikke flere forslag. Kontakt evt. Apple eller en Apple forhandler.