Avatar billede Søren Praktikant
28. april 2019 - 10:30 Der er 4 kommentarer

Slukket overvågnings camera.

Hej
Har 3 stk ældre safe Home udvendig IP391W-HD overvågnings camera som pludselig slukker nogle gange efter 3 dage andre 14 dage helt tilfældigt og ikke starter igen , og hvis strømmen slukkes og tændes igen starter de heller ikke igen og dioder lyser ikke
Den eneste måde jeg kan få dem tænd igen er ved at tage strømforsynings ledningen efter strømforsyning ude ved camera det lille runde stik ud og ind igen så lyser dioder igen og det virker igen
Har skiftet strømforsyning men de virker fint, har i en løsning på det ?
Mvh Søren
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2019 - 11:08 #1
ude ved kamera - tag stik ud, rens og brug fugthæmmende spray før stik sættes til igen (der skal være slukket ved strømforsyningen mens du renser).
fx https://www.silvan.dk/basta-pronto-fugtfjerner-200-ml?id=7040-9087503
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. april 2019 - 11:17 #2
Muligheder :
Forkerte indstillinger i camera - tilgå den via webbrowser og chek dem !
nulstille cameraet via reset knap
Dit camera er blevet hacked !
små "gnavpander/insekter" i cameraet/kabler til dem der laver kortslutninger
Avatar billede Søren Praktikant
28. april 2019 - 11:29 #3
Tak for hurtig svar
Har prøvet at reset knap så det var tilbage til fabriks indstilling , prøver det fugthæmmende nu
Mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2019 - 16:33 #4
fugthæmmende - overdosér ikke.
Rens han/hun stik med tør klud og/eller trykluft på dåse - sæt stik i, og giv så et lille pust fugtfjerner på de udvendige dele omkring stikket.