Avatar billede Skaevfroe Praktikant
29. april 2019 - 10:18 Der er 2 kommentarer

E wallet som firma bank.

Hej alle.

Jeg ejer nogle webshops i dk/no/swe, som alle sælger i EUR.
Som det er sat op nu, går alle salg ind i en bank i østrig, da firmaet der hjælper mig med programmering/webdesign/gateway osv har base i østrig, og det går ind på deres firma konto, og derefter sender pengende til mig minus deres fees.

Da jeg bor i østen, og  er udenlandsdansker, er mit eget firma i Hong kong.

Mit spørgsmål er så.

Kan jeg bruge en e wallet som en firma bank (igennem mit HK firma), da det vil være noget nemmere at sende pengene fra østrig direkte til en e wallet, i stedet for først at sende dem til HK for derefter at sende dem til en e wallet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2019 - 22:12 #1
Det må vel handle om lokal lovgivning i Hongkong og ikke Danmark, hvis firmaet er registreret der?!?
Avatar billede Gate2Buy Praktikant
02. maj 2023 - 23:24 #2
Man skal under alle omstændigheder være godkendt som udbyder af E-penge (også i Hong Kong)

I Danmark benævnes det en Mini bank og kræver godkendelse af finanstilsynet

På Gate2Buy.com har vi været godkendt, men de kostede så også som minimum et årlig Gebyr til staten (til finnansiering finnastilsynet og Forbrugerombudsmanden) på godt kr. 30.000. Derfor har vi pt. bedt Finanstilsynet om at tilbagerulle vores godkendelse