Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 20:32 Der er 22 kommentarer og
5 løsninger

Vurder Fugl!!!

Vil du ikke være rigtig rigtig flink og vurdere min hjemmeside?????

Jeg har nogle problemer med min topmenu, så den er ikke så pæn, men ellers!!

Det er lige meget om du vurdere indholdet, designet eller hvad det nu må være ;o)

Nåhh ja!! Adressen: http://www.sitecenter.dk/fuglesiden

på forhånd mange tusind tak!

p.s. husk også at give den en karakter...........

Hilsen Michael
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. august 2001 - 20:41 #1
jeg synes siden er go\' men lidt for lang -det første billede kan du også godt paintbrushe lidt med hvid i kanterne for at få en mere glidende overgang.

9@13
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 20:41 #2
Grafisk er en fin. Jeg kan specielt godt lide vandfaldet. Dit logo er også fint.

Det er en utrolig grim font du har valgt til teksten. Det ligner noget, der er skrevet med en gammeldags matrix-printer. Ikke særlig læsevenlig.

Hvorfor skal punkterne \"mig selv\" og \"gratis email\" i top menuen være i 2 linie?

Under punktet \"undersøgelse\" har du problemer med de danske bogstaver. F.eks. bliver æ = \'

Jeg er ikke så meget for det med karakter, da det er vidt forskilligt hvilken baggrund folk har.
Det er en ok side du har lavet, men der er mange der er lavet pænere (af folk med anden baggrund end dig).
Avatar billede dar Nybegynder
27. august 2001 - 20:43 #3
Øh hvad er det så der skal vurderes??? Det er ligemeget om jeg vurderer indholdet designet eller hvad der nu måtte være...?
Avatar billede dar Nybegynder
27. august 2001 - 20:43 #4
OH! Nu fattede jeg den!
Avatar billede waldeinburg Nybegynder
27. august 2001 - 20:45 #5
Den font du bruger: enten er den ret grim og mangler æ, ø og å eller også har jeg den bare ikke. Er det \"small caps\" den hedder (står et sted i toppen af din kode)? Det kan være en god ide at lave et \", Courier New\" (dvs. en font det brede publikum har) bag efter den font du gerne vil have.
Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 20:52 #6
microtec, waldeinburg: Fonten hedder Trebuchet MS og har æ, ø og å, men jeg vil STRAKS skifte skriften ;o)

HVAD KAN I FORESLÅ???

microtec: Jeg ved rent faktisk ikke hvorfor mig selv og gratis e-mail går ned på næste linie!!

/Michael
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 20:53 #7
michael.b >> Der er ingen danske tegn hos mig på siden \"undersøgelse\". Det er en dårlig ide at vælge en så speciel font. Vælg en af dem der default er installeret under windows, ellers får dine besøgende problemer.
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 20:55 #8
Det med 2 linie i menuen, tror jeg skyldes at menuen ikke kan være der i bredden. Netop de 2 menu-punkter er de eneste der består af mere end et enkelt ord, og er derfor de eneste, hvor der kan laves linieskift.
Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 20:56 #9
microtec: Hmm...- ikke Times New Roman...- ikke Arial...- har du/i et forslag???????
Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 20:57 #10
microtec: muligvis.......- muligvis.......!
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 21:00 #11
Personligt angiver jeg aldrig nogen font på de sider jeg laver. Så benyttes den default font den besøgende har sat sin browser op til.

waldeinburg >> Foreslår \"Courier New\", som efter min mening også er et godt valg, hvis du absolut vil tvinge de besøgende til at se med en bestemt font.
Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 21:02 #12
Courier new???

Prøv at se siden nu!
Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 21:03 #13
.......personligt synes jeg ikke så godt om den skrift...........
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 21:05 #14
Meget bedre.
Jeg syntes dog selv at \"Courier New\" virker lidt skrivemaskine-agtig.
Hvad er der galt med \"Times New Roman\" som de fleste benytter?
Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 21:08 #15
Jeg synes Times New Roman virker for \"kedelig\"! Jeg ved ikke lige hvorfor.......
Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 21:10 #16
Hvad med \"Verdana\"?
Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 21:15 #17
Nææhhh.....- Den her skrift (altså på hjemmesiden) er me Arial! Hvad synes i om det?
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 21:17 #18
Jeg er vist noget konservativ ang. valg af fonte. Jeg ville helt sikert vælge \"Times New Roman\". De andre \"poppede\" fonte får let siden til at se amatøragtig ud.

\"Verdana\" ligner \"Arial\" meget, så du bør nok vælge i stedet.

Jeg forstær ikke helt at du vil tvinge folk til en bestemt font, men sådan er der jo så meget.
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 21:18 #19
Nå, du har selv opdaget det med \"Arial\". Det er efter min mening det bedste ind til nu.
Avatar billede michael.b Nybegynder
27. august 2001 - 21:19 #20
Ups......- jeg dummede mig!! Hi.

Indtil videre tak for kritikken!

Men jeg savner nu stadig noget kritik fra nogle andre!!!!!

/Michael
Avatar billede microtec Nybegynder
27. august 2001 - 21:19 #21
Lige en ting til: Du bør ikke bruge så mange forskellige font-størrelser. Vælg en størrelse til overskrifter og en til selve teksten og stop ved det.
Avatar billede knast Nybegynder
29. august 2001 - 11:16 #22
flot side, men startside er for \"lang\" og teksten er direkte grim
Avatar billede 7th Praktikant
29. august 2001 - 11:37 #23
Dine menupunkter - altså ordene burde nok gøres kortere, så det kun er et enkelt ord for hver menupunkt, hvis du forstår hvad jeg mener...
F.eks \"mig selv\", hvilket er en typisk udansk sætning (hedder ikke mig selv gik en tur, mig selv mig her og der), kunne laves om til webmaster.
Som flere andre har påpeget, så er det ikke den ideelle font du bruger, eller ihvertfald en forkert størrelse og farve så.
Personligt hader jeg også alle disse scroll tekster.
Omkring centreringen / venstrestillingen. Den hopper du rundt i, så det er...ser knap så pænt ud.
Hvorfor bliver vandfaldet på nogle af siderne pludselig breddere ? Iøvrigt synes jeg ikke et vandfald rigtig kan relateres til fugle. Godt nok hører det til kategorien natur, men så hellere ikke mere.
Ellers ok side 8 @ 13.

p.s. skulle lige teste dine formulare også, så hvis der dukker en mærkelig fugl op, ja så er det min ;)
Avatar billede microtec Nybegynder
29. august 2001 - 11:46 #24
Teksten/fonten var endnu grimmere i starten. Den er ændret til noget acceptabelt nu *G*
Avatar billede michael.b Nybegynder
29. august 2001 - 15:17 #25
knast: Er selve teksten grim (dårlig)  eller er skriften/farven grim?

7th: Jeg har allerede prøvet at forkorte mange af menupunkterne f.eks. annoncesiden hed før hen \"køb, salg og byttesiden\"! Links hed \"andre fuglesider\" osv.!
\"Gratis email\" kunne vel bare hedde e-mail... Mig selv...- Webmaster ;o)

Hmmm...- det med scroll-tekster......- jeg har slettet en på forsiden, og har prøvet at slette den nuværende! Jeg synes bare der kom til at mangle noget............... Nå ja!!! Der er jo sroll-tekster på flere sider selvfølgelig! Det kan jeg jo få rettet!!

Centreringen og venstrestillingen vil jeg prøve at få rettet!!!

Vandfaldet...- bredere?? Hvordan mener du? -Jeg kunne selvfølgelig fjerne vandfaldet fra siden, men jeg synes altså at jeg vil lade det sidde...

Nåh det var derfor der kom sådan en ukendt fugl med 5 klør, grønne øjne, spiser chips og pepsi, ligger ned og sover og snakker volapyk.......- jeg undrede mig godt nok lidt over det(o:

microtec: det var godt!! Jeg overvejer dog at lave skriften automatisk!!

Den må gerne kritiseres mere....- jeg vil bare lige prøve at lave den om nu.......

p.s. når jeg regner med at denne tråd er færdig, vil jeg dele pointene ud til alle...- dog vil jeg vælge den bedste ud som får flest point!

/Michael
Avatar billede skovenborg Nybegynder
30. august 2001 - 19:34 #26
Når man går ind i gæstebogen mister man samtidig den ellers udmærkede menu, der dog godt kunne bruge en andet og mere tydelig skriftsfarve. Ellers ser den udmærket ud og sitemap\'en er ret god. 9
Avatar billede michael.b Nybegynder
30. august 2001 - 21:20 #27
skovenborg: Hvad kan du foreslå som farve?

Mange tak for alt kritikken!!

Alle svar har fået 6 point, og denne tråd er hermed lukket.....

(jeg vil dog gerne lige have et svar fra skovenborg)