Avatar billede Krustan Novice
03. maj 2019 - 17:18 Der er 2 kommentarer

Mit net duer ikke ordenlig med 100/100..

Jeg har i en lang periode kørt med kabel, og der virkede det udmærket, men er i den sidste uge skiftet til trådløs, da vi ikke kan have kabler til og ligge alle steder. Vi er 3 mennesker på nettet. Vi har 100/100 med en Icotera i4850-00 router. Nogen gange kører nettet fint, men rigtig tit går spil og andet hen og hakker, og det gør den så i flere timer når det sker. Hvad skal jeg gøre her? Er der nogen indstillinger der ikke er som de skal? Er det routeren den er gal med? Hvad med wifi extender, ville det kunne virke?
Mvh
Kristian
Avatar billede nopsen Ekspert
03. maj 2019 - 18:19 #1
du skal huske at afslutte dine tidligere spørgsmål

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/238052
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2019 - 18:46 #2
det kan være din kanal... dvs hvor på wifi, du er placeret i forhold til dine naboer. Har I valgt samme plads, så generer I hinanden.
I win10 hent app WiFi Analyzer
Klik for oven på 'Analyze', og tjek lige i bund/venstre, at den viser det wifi, du er på (.n - 2,4GHz og ældre, eller .ac 5GHz)
Se, om dit wifi ligge for sig selv - ellers flyt den ved at gå ind på din router og i dens wifi-setup skifte kanal til en, der er mere fri.
Hvis du ikke ved, hvad jeg taler om her, så få en anden til at tjekke det.