Avatar billede Yes123 Novice
05. maj 2019 - 15:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Tastatur-indstillinger helt forkerte

Hej, jeg kan ikke skrive noget som helst på mit tastatur ordentligt. Ved et uheld kom jeg til at skifte indstillingerne på min computer og hvis jeg F.EKS. Trykker på A på mit tastatur skriver den asd eller hvis jeg trykker på t åbner den genvejstaster.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. maj 2019 - 16:29 #1
Avatar billede Yes123 Novice
05. maj 2019 - 16:45 #2
Var desværre ikke noget som vedrørerte mit problem
Avatar billede Yes123 Novice
05. maj 2019 - 16:49 #3
Tror nok det er fordi jeg på en måde skiftede det fra QWERTY til ved-ikke-hvad keyboard
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. maj 2019 - 16:55 #4
Prøv her:

https://www.youtube.com/watch?v=f1QbT_XBMlQ

(krydser fingere)
Avatar billede Slater Ekspert
05. maj 2019 - 17:00 #5
Øjeblik, siger du at hvis du trykker én gang på A, så skriver den ASD - altså tre forskellige tegn?
Så har det ikke noget som helst med tastaturopsætning at gøre. Så er der noget der er i stykker, enten keyboardet eller noget software.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. maj 2019 - 17:05 #6
#5
Jeg må sige at jeg er tilbøjelig til at give dig ret.
Så må man håbe at der er tale om en stationær, for der kan man bare købe et nyt tastatur løst. Det er jo staks værre med en bærbar.
Avatar billede Yes123 Novice
05. maj 2019 - 17:20 #7
Ja, spildte noget vand i mit keyboard men det er mekanisk. Køber bare et nyt keyboard og ser om virker efter det. Tak for hjælpen, har ikke rigtig styr på det her med tastatur.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. maj 2019 - 17:25 #8
Nu har du i hvert fald lært at vand ikke ligefrem har noget at gøre i et tastatur ;-)
Jeg kom selv engang til at vaske min mobil i vaskemaskinen.......fordi jeg hovedløst bare smed bukserne ind, uden først at kikke efter om der var noget i lommerne, det kostede en ny telefon ;-)