Avatar billede ranni Forsker
06. maj 2019 - 21:00 Der er 25 kommentarer

Kan jeg genoplive ekstern HDD

Hej.
Win 10.
Jeg har sat en ny USB HDD i min PC.
Den var Fat32 og skal formateres.
Jeg trykker på feltet Standart instl.  intet sker i 1 time.
Jeg trykker så på Lyn formatering    intet sker i 2 timer , kan ikke foretage Sikker Udskub.
Iflg råd i mit forrige spørgsmål får jeg slettet E: i diskhåndtering.
Jeg genstarter PC.
Jeg tilslutter USB HDD, PC reagerer nu ikke og viser ikke E:  ??

Kan jeg på nogen måde sætte liv i den eller nye ubrugte Eksterne HDD ????
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2019 - 21:04 #1
Avatar billede ranni Forsker
06. maj 2019 - 21:27 #2
Ja !!!
Jeg troede den anden HDD var død af alderdom, så jeg satte en ny igang med samme procedure.
Det kan så vise sig, at det er mig , der laver noget helt galt  . .  . ( eller min PC . . . måske)
Avatar billede ranni Forsker
06. maj 2019 - 21:31 #3
Hov !! Jeg glemte !
Jeg har prøvet at tilslutte endnu en ny HDD.
Den kommer straks som drev E:
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2019 - 21:34 #4
I første omgang drejer det sig om den er synlig. og om du kan se den i stifinder hvis ikke så  gå derefter til Diskhåndtering og se om den har et drevbogstav
Avatar billede ranni Forsker
06. maj 2019 - 21:46 #5
Den viser sig som Disk 2 og der står ikke-allokeret.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2019 - 21:50 #6
Højreklik og vælg opret partition
Avatar billede ranni Forsker
06. maj 2019 - 22:12 #7
Nu er den ved at formatere ??
Nu er jeg spændt på om den kommer længere ??
Det er desværre det den ikke vil afslutte
Avatar billede ranni Forsker
06. maj 2019 - 22:22 #8
Der står også RAW fil !!!
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2019 - 22:42 #9
Slet den igen gå ud til venstre og vælg GPT når det er gjort så prøv igen at formatere.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2019 - 23:02 #10
Avatar billede ranni Forsker
06. maj 2019 - 23:24 #11
Jeg højreklikker  på Grundliggende men får ikke muligheden for at få GPT frem.
Avatar billede ranni Forsker
06. maj 2019 - 23:48 #12
Jeg formanterer og får mulighed for FAT NTFS vælger og så går der 15-20 min. men der står stadig RAW.
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. maj 2019 - 05:44 #13
Hvis dine externe harddiske kun får strøm via usb-porten , lyder det som om de ikke får strøm nok. Du har vel prøvet andre usb porte (både 2og 3) ?
Jeg har været ude for at enkelte PC'ere ikke ville genkende /fejlede med en Ext. HDD , men ved at tilslutte dem gennem en HUB ( med egen strømforsyning) virkede det !
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2019 - 06:06 #14
Nej at du får RAW File igen og ikke kan omdanne til GPT skyldes at du ikke sletter partitionen først. Hvilket skal gøres inden hvert forsøg!
Avatar billede ranni Forsker
07. maj 2019 - 14:10 #15
Jeg slettede E: i går og fik så mulighed for formatere til NTFS.
Det satte jeg til lynformatering.
Det har den så forsøgt nu i 10 timer.
Jeg henter et program REMO RECOVER.
Efter at have genstartet satte jeg USB i !!
Nu kan den ses både Enhedshåndtering, Diskhåndtering og i Denne PC .
Jeg vil så igen prøve om den vil formatere i nat
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2019 - 14:26 #16
Når du skifter til GPT skal Disken Være Uallokeret og GPT ER mere stabil derfor
Hvis du har sådan et kabel så brug USB 2 porte Så får den rigeligt strøm
https://ibb.co/8P0Wckb
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2019 - 14:30 #17
I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor du henter programmer der fylder på din Harddisk som jeg tidligere skrev så kan sletning gøres fra Kommandoprompten ligeledes kan man også konvertere fra MBR Til GPT der.
Avatar billede ranni Forsker
07. maj 2019 - 15:25 #18
Med indtastning af E: /FS :NTFS i kommandop. siger den bare Parametre mangler.
Skal jeg så bare skrive MBR eller GPT i stedet for NTFS.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2019 - 15:52 #19
Dig kommer man ikke langt med. Når jeg skriver Konvertere Mbr til GPT så fortæller det dig vel at den er MBR Inden eller?
Du skal i disk håndteringen Slette Partitionen og derpå initialisere den som GPT Derpå Oprette en partition
Avatar billede ranni Forsker
07. maj 2019 - 16:16 #20
Det er altså hårdt arbejde, at råde sådan en gammel een som jeg !!
Jeg kan jo ikke engang spørge på en korrekt måde, så du må gætte til, hvad jeg spørger om.

Jeg sletter E:
Jeg skubber USB på korrekt måde (den er jo slettet)
Sætter USB i ,højreklikker på Grundlæggende og får nu mulighed for at convert til MBR.
2: gang jeg højreklikker på samme får jeg så mulighed for convert GPT.
Jeg opretter så Ny simpel enhed E:
Den kører ny formatering til NTFS ??  (det tror også jeg gjorde i går ved sengetid og 10 timer kørte den stadig formatering)
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2019 - 16:32 #21
Det der med gammel Jeg er blevet 76 år .
Har du prøvet et kabel med 2 USB Stik?
Avatar billede ranni Forsker
07. maj 2019 - 16:36 #22
Jeg er på samme alder.
Men jeg savner nu de gule Post_It sedler, dem kunne jeg styre.

Jeg formaterer stadig !!
Avatar billede ranni Forsker
07. maj 2019 - 21:40 #23
Hej poko.
Jeg læste på en engelsk hjemmeside , at convert fra RAW til NTFS kan vare 2 timer pr. 100GB.
E: er 1 tb, så nu får den lov til at formatere til samme tid i morgen aften.
Avatar billede ranni Forsker
08. maj 2019 - 20:26 #24
Hej poko.
Nu har min eksterne 1000 GB HDD formateret i 20 timer.
Nu får den lov til 10 timer mere.
Så prøver jeg at formatere små 8 GB kort, for at finde ud af , hvad jeg  . . eller PC ikke kan finde ud af.
Min nye 1000 GB HDD kommer så ud til den anden HDD, så finder jeg også ud af  om fiskene kan tåle affaldet  :-)
Avatar billede ranni Forsker
09. maj 2019 - 23:11 #25
Nu har RAW drev  formateret i 34 timer uden at færdiggøre.
Nu har afbrudt, slettet genstartet for at starte et eller andet helt forfra.
Drevet ses i Enhedshåndtering og diskhåndtering.

Jeg prøver via cdm og diskpart men det kræver drev bogstav og drevet går ind  i k k e  på Denne PC ??