Avatar billede Lilholt Praktikant
09. maj 2019 - 01:16 Der er 4 kommentarer

Prosonic tv guide

Jeg har købt et tv og når jeg går ind på tv-guiden, viser den hvad der er i tv.
Men hvis jeg så vælger en kanal eller et program jeg gerne vil se - trykker jeg på den og der står så "vælg kanal"
Når jeg så vælger kanalen, skifter den over til en helt anden kanal??
Hvad er der galt?
På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2019 - 13:54 #1
Den er muligvis brugerfjendsk tv. Du kan fx have lagt programmer i en logisk rækkefølge, og tv vil have de kanal-numre, som din udbyder sender på antennekablet.
I så fald, lav et A4-ark med en liste med programmer i din rækkefølge, og skriv kanalnummeret op efter hver.
Mit tv (philips) har mulighed for en brugervalgt rækkefølge (favoritter), men jeg kan også vælge en 'alle' liste, og der står de kanal-numre, som (hos mig) yousee anvender (der er også vist kanaler, som jeg ikke modtager).
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. maj 2019 - 14:30 #2
Du skriver "brugerfjendsk tv". Det kan du have ret i. Havde engang et Panasonic tv. Dette var til at få grå hår i hovedet af, når det skulle indstilles.
Der er ofte meget stor forskel på brugervenligheden på de forskellige tv, selv inde for samme mærke.
Det er et stort mysterium, hvorfor det ikke bare kan være nemt, for det kan da heller ikke være i producenternes interesse, for de risikerer jo at få et dårligt ry!
Det samme gør sig gældende for HDD/DVD/BD optagere.
Avatar billede Lilholt Praktikant
09. maj 2019 - 14:51 #3
Hej Claes57.
Jeg har ikke selv lagt kanalerne ind..
De ligger som den selv har valgt?
Når du siger lav en liste, mener du så det eneste jeg kan gøre er at ligge de danske kanaler på feks nr 1, 2, 17, 44 osv- altså skævt?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2019 - 14:57 #4
Du skal finde fx DR1 på tv, og dens kanalnummer. Og så nedskrive en liste med alle de programmer, som du har og deres kanaler. Så har du noget at taste efter i tv-oversigt. Og personligt ville jeg sortere listen, så den er nem at søge i (fx alle danske først)