Avatar billede Besil Seniormester
10. maj 2019 - 11:11 Der er 5 kommentarer

Røde VideoMicro på PC?

Hej, jeg har købt en Røde VideoMicrofon, da jeg troede at den kan fungere med en PC.
Det opdager jeg nu, at den måske ikke kan :-/
Jeg forestiller mig at den skal hente en driver, men jeg kan ikke Google meget information om det.
Nogen der ved om det kan lade sig gøre, og i så fald, hvordan?
Alternativt, hvilken skal jeg købe i stedet?
Jeg skal bruge den med Camtasia hvor jeg skal indtale lyd til nogle billeder.

Mvh.
Lise
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2019 - 12:25 #1
bærbar? min Lenovo har stik-mulighed til headset, men understøtter ikke traditionelle mics.
Ellers, så kan denne sjover https://www.avxperten.dk/usb-lydkort/usb-lydkort-goobay.asp give dig mikrofon-indgang så du kan fortsætte med den indkøbte.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2019 - 12:31 #2
Husk lige, at du så skal højreklikke på win-start, og vælge indstillinger - derefter system, og så lyd.
Der vælger du hvilken mikrofon (hvis flere), og dens lydniveau.
Avatar billede Besil Seniormester
10. maj 2019 - 12:46 #3
Claes57, mikrofonen kommer ikke frem derinde :-/
Så jeg tænker at den mangler en driver...
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2019 - 13:03 #4
jeg ved ikke lige præcist, hvilken model du har valgt, men fx http://www.rode.com/microphones/videomic skal have et 9V batteri i - og uden det, så laver den nok ikke noget...
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2019 - 14:18 #5
Gå i Kontrolpanelet Lyd Og se om den er aktiveret
https://ibb.co/0QmS0d2