10. maj 2019 - 19:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"reboot and select proper boot device"

Hej
Jeg står og har det problem at når jeg tænder for min computer kommer jeg ind på en sort skærm hvor der står "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key".
Hvis jeg trykker på en vilkårlig knap skriver den det samme igen.
Der er ingen skærm inden det, og der er ikke mulighed for at åbne andre menuer derinde.
Det eneste det virker til jeg kan er "ctrl + alt + del" som restarter computeren.

Nogle der kan hjælpe? :)
Avatar billede Slater Ekspert
10. maj 2019 - 19:21 #1
Har du en CD/DVD eller USB-nøgle i computeren? I så fald tag dem ud og prøv igen.

Ellers find ind i din UEFI/BIOS og find boot order derinde, og sørg for at din almindelige harddisk eller SSD med operativsystem på står først.

Hvis dette er korrekt, så er der en fejl i din boot loader eller disk. Geninstaller dit OS eller reparer det. Hvis det er Windows kan du komme til en reparationsprompt ved at sætte et recovery-medie (USB eller DVD) i og boote fra det.
10. maj 2019 - 19:31 #2
Når jeg er i UEFI har den 2 boot orders, en der hedder: P5: st500dm002-1bd142 og så har den "disabled".
10. maj 2019 - 19:58 #3
Jeg har fået det løst, der var et defekt kabel der skulle byttes ud.