Avatar billede Per 64 Novice
17. maj 2019 - 17:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langson lukning af windows 10

Håber at der er nogle der kan hjælpe.
Jeg har overtaget 2 ASUS x 550DP bærbare computere fra ungerne, men har et problem med den ene. Jeg startede med at nulstille begge med win 10, og de starter begge op på ca. 20 sek. og den ene lukker ned på ca. 15 sek. mens den anden bruger ca. 2 min. S blev harddisken kontrolleret og formateret, og lavet en ren installation, opdateret drivere mm. kontrolleret at bios er ens, men problemet er stadig det samme. Computerne er ældre maskiner med AMD A8 8Gb ram, 2 Gb grafik og 1 Tb alm. HDD.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2019 - 18:01 #1
Prøv at lave en luk ned genvej på skrivebordet:
Højreklik og opret genvej
Kopier dette ind
shutdown -s -t
og giv genvej en passende titel og evt ikon.
Lukker den så med det samme?
Avatar billede Per 64 Novice
17. maj 2019 - 18:29 #2
hej 220661
Den lukker ikke, den åbner kort en komandoprom, men jeg kan ikke nå at læse hvad der står.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2019 - 18:33 #3
Der må være noget program genvejen ikke kan tvinge ned. Prøv at deaktivere de opstart programmer der starter med Windows under jobliste-start og se om den så vil lukke ned
Avatar billede Per 64 Novice
17. maj 2019 - 20:15 #4
Løst
Hej 220661
Nu virker det, det skulle bare være shutdown /p /t 0
Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2019 - 20:16 #5
Ah ja det parameter glemte jeg lige i farten.
Godt du fik det løst :-)