Avatar billede maltewillerup Praktikant
18. maj 2019 - 14:39 Der er 14 kommentarer

genstart loop af BIOS indstillinger og windows opstart

Hej, jeg sad herhjemme og skulle til at game. Jeg opdaterede hurtigt mine drivere, som jeg har gjordt før, igennem et steam driverbooster program. Efter de var opdateret spurgte programmet om jeg ville genstarte computeren for maximum ydelse. Det gjorde jeg så, men fik blue screen før windows opstart. Der var noget med automatic windows repair som den ikke kunne gennemføre. Jeg valgte at nulstille computeren fordi jeg følte det var min eneste mulighed. Nu er den så nulstillet, men den bliver ved med at genstarte. Den når aldrig at opstarte windows. Den skifter bare imellem om jeg vil "enter BIOS settings" og windows logoet.
Jeg har prøvet en del ting som jeg læste på internettet, men intet virker for mig lige nu.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. maj 2019 - 15:07 #1
Håber at dette link kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=Q6KJB4ENpOg
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2019 - 16:47 #2
Kan den starte i fejlsikret tilstand?

Win 10 :
Når den animerede cirkel begynder trykker du på luk knappen
Dette gøres 3 gange. Den fjerde gang skulle der kunne starte en recovery del frem. Prøv at gå ind og indstil den til at starte i fejlskiret tilstand.
Kommer den op i fejlsikret, så gå ind i enhedshåndteringen og rul alle de drivere tilbage du har opdateret med det skod program.

Win 7: tryk gentagne gange på F8 og der kommer en sort fejlsikret skærm op. Vælg fejlsikret tilstand. Kommer den op gå også i enhedshåndteringen her og anuller driver opdateringerne.
Avatar billede maltewillerup Praktikant
18. maj 2019 - 16:58 #3
læste godt noget om fejlsikret tilstand og har også prøvet at følge trinene, men det virker ikke. Den animerede cirkel når heller ikke at komme frem. Den viser windows logoet i 1-2 sekunder også slukker skærmen og den starter forfra fra BIOS settings
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2019 - 17:11 #4
Prøv at lukke så snart du ser Windows logo.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2019 - 17:11 #5
Eller måske lige inden
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2019 - 17:12 #6
kig på hdd lampen. Så snart den begynder at blinke så gennemtving lukning 3 gange
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2019 - 18:17 #7
Tænk sig nu hvis du ikke skammede dig så meget over din PC: og du i stedet fortalte hvilket mærke og model? Ville der måske sidde en her der har løst et lignende problem!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2019 - 18:19 #8
#7 God pointe :-)
Avatar billede maltewillerup Praktikant
18. maj 2019 - 18:36 #9
der er hverken mærke eller model da det er en selvbygget stationær. Men forstår godt din pointe. Tror jeg gik lidt i panik da jeg havde en vigtig kamp inden for kort tid og tænke at det umuligt kunne skade at formatere pc'en
Avatar billede maltewillerup Praktikant
18. maj 2019 - 18:45 #10
har også prøvet adskillige gange på forskellige tidspunkter at få recovery delen frem men det virker ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2019 - 18:56 #11
Der findes ingen PC. uden et bundkort med ed navn.
Avatar billede maltewillerup Praktikant
18. maj 2019 - 19:08 #12
MSI Z170A GAMING M5
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2019 - 19:42 #14
Hvis du har sat den rigtigt op Med EFI/UEFI?  Så vil jeg foreslå at du resetter til BIOS Default.
https://ibb.co/K09Wfg8