Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2019 - 20:54 Der er 4 kommentarer

Lydproblemer

Hej Computerworld
Jeg har et problem med min PC. Jeg har her for nyligt fået et nyt headset, det fungere fint lydsessigt, men når det kommer til mikrofonen er sagen en anden. Hver gang jeg snakker med mine venner over Discord, kommer der en irriterende krakelerende lyd i deres headset. Jeg forstår ikke hvor den kommer fra, da det ikke kan være mikrofonen. Det ved jeg, fordi at jeg har testet på 2 forskellige mobiler. På begge af mobilerne virker det fint. Jeg har prøver alt, føler jeg. Jeg har prøver forskellige stik i min PC, jeg har prøvet forkellige adaptere, jeg har prøvet at skifte jack stikket. Jeg har prøvet mange forskellige ting, så det eneste der står tilbage er min PC. Jeg ville bare ikke mene det er den, da at ALT andet virker fint på den. Jeg ved virkelig ikke hvad det kan være. Kan det være headsettet? Er det computeren?
Jeg håber virkelig at der er et klogt hoved, som kan pege mig i retning af problemet. Tak på forhånd!
Avatar billede milter Ekspert
20. maj 2019 - 21:07 #1
Det kan skyldes mange ting, men hvis du fortæller os noget om din computer, styresystem og headset, så bliver det måske lettere :-) Mærke, alder og modelnummer eller -navn vil være en god begyndelse.

Hvad bruger du Discord til?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2019 - 07:24 #2
Mit headset er et HyperX cloud Alpha, og det er en selvbygget computer. Alle dele i PCen ud over grafikkort og strømforsyning, er fra den 28/4/17.
Håber det hjælper lidt, ellers kan jeg nok godt finde ud af hvilke dele jeg har i, men kan det ikke lige på stående fod.
Avatar billede milter Ekspert
21. maj 2019 - 11:22 #3
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2019 - 20:15 #4
Intet af det der fikser problemet med Discord dessvære, men er det ikke også kun lyden for mig som jeg har justeret på?
I så fald er der ikke problemer med min lyd, men de andre der sidder i callet, kan ikke høre mig kun en knasende/krakelerende lyd.