Avatar billede lurup Ekspert
20. maj 2019 - 21:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på min Router

Jeg kan ikke komme på min router.
Jeg har deaktiveret min firewall, Jeg har ip adresse på begge mine router men syntes ikke jeg kan se dem. Jeg har prøvet med at sætte kabel i den ene direkte uden det virkede.
Hvad kan jeg gøre ?
20. maj 2019 - 23:59 #1
kan du se den i netværk i infrastruktur ?

prøv cmd skriv ipconfig

Default Gateway . . . . . . . . . :
Avatar billede Rune1983 Ekspert
21. maj 2019 - 07:17 #2
Du skriver begge dine routerer. Er de sat op så de har forskellig IP adresse hver?
Jeg har haft en router en gang hvor man skulle anvende LAN port 1 for at tilgå den. Anvendte man port 2,3 eller 4 kunne man ikke tilgå den. Måske du kunne have samme issue her.
Jeg ville også prøve at frakoble den ene router og se om du kan tilgå den anden så.
Avatar billede refh href Novice
29. oktober 2019 - 09:11 #3
Jeg kan ikke logge på min TDC Homebox router med IP Adressen 192.168.1.1 som er angivet som søge adresse. Den siger siden ikke kan vises. Samme problem har jeg med en Linksys router der har adressen 192.168.2.1
Avatar billede Rune1983 Ekspert
29. oktober 2019 - 09:37 #4
Kontroller du kun køre med en DHCP server. Hvis begge routere køre DHCP giver det problemer. Frakobbel den ene og kontroller den anden. Og omvendt.
Avatar billede lurup Ekspert
29. oktober 2019 - 21:29 #5
Tak nu virker det med fast IP