Avatar billede 450025 Ekspert
24. maj 2019 - 14:28 Der er 13 kommentarer

Oppdatering WIN 10 Pro. Søk.

Oppdatering WIN 10 Pro. Søk
Ikke min dag i dag oppdatering er sjeldent problem men i dag gikk all feil vei. Søk forandret seg fra det jeg hadde før.  Se skjermbilde.
https://ibb.co/55ptHCK
1.Søk er omtrent ubrukelig, kan den fjernes for godt evt Deaktiveres om nødvendig? Eller kan jeg få den tilbake som den var før, ikke ofte jeg trenger den men fint om den var der.
Ved oppstart kom der altid opp et fint bilde Velkommen – nå er dette bilde veldig utydelig grøtaktig – Det neste er Desktop    helt klart og tydelig.

Alle Apper på skrivebordet bare dem jeg trenger, dem fungere helt fint, rask er computeren også ink VPN som jeg bruker, alt funger normalt.

Men Søk er problemet, jeg hadde Gjenoppretnings punkt dem var borte så klart - Lokal disk C samt Disk D var så klart AV også gjort i oppdatering, nå har jeg satt dem  på igjen på C og D. det hender dem slår av vet ikke hvorfor?
Er der noen som har en løsning på dette,(fjerne SØK eller få den tilbake som den var)
https://ibb.co/55ptHCK      https://ibb.co/YNGXYSn  https://ibb.co/X25dvmP
Takk for hjelpen om noe har en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2019 - 14:32 #1
Højreklik proceslinje og gå op i søg. Ret til at den kun skal vise søgeikon :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2019 - 14:33 #2
Den står sikkert her til søgefelt :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2019 - 14:43 #3
Lidt svært at forstå hvad du mener men et højreklik på proceslinjen giver måske svar?
https://ibb.co/2W1Z9LK
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2019 - 14:45 #4
#3 Lige præsis :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
24. maj 2019 - 15:44 #5
Det er så flott, her spør man da stiller folk opp og jeg forstår hva der menes, jobber jo lidt selv da men ikke altid det er så lurt kanskje. Jeg er ikke altid feilfri jeg heller godt der finnes noen som hjelper..
Jeg skrev fjern den i verste fall.    Og det klarte jeg jo så gikk in på Proceslinjen trykka på skjul og borte var den. Skulle nok ikke ha gjort det var for ivrig glemte å tenke.
Men så var det da det med gamle dage da den fins et sted?
Er den skjult nå så må den vel finnes et sted? Jeg skulle ha trykka på (Vis Søke Ikorn)
Hvor kan den ha gjemt henne nå da?
På hoved-data er den rett under  Sticky Notes, Søkeknappen men ikke på den andre computer, Etterlysning kanskje. Stor Takk til Dere føler der lys i Tunellen nå.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2019 - 16:10 #6
Du gør det samme igen og markerer vis søgefelt. Så skulle "luppen" gerne være tilbage.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2019 - 16:12 #7
Der er jo de 3 Muligheder det er jo blot at markere hvilket du vil have?
Avatar billede 450025 Ekspert
24. maj 2019 - 17:18 #8
Helt korrekt jeg har 3 valg på den store computer, må jeg nevne dem 3 ok.
Øverst Skjul - Vis Søke ikornet - Vis Ikorn boksen.
Denne computer har ingen feil fungere som den skal med alt.
.............................
Den andre computer var der tvungen oppdatering og den er problemet, jeg sa  (kan søk fjernes så ok)  eller er der ikke problemer som jeg ser.

Men klart jeg vil jo gjerne ha den som den var før oppdateringen.  Kun en liten Box.
ikke en strimmel på 10 cm.

Så sitter jeg ikke rolig og venter på andre skal hjelpe meg, jeg fortsette selv, og jeg skrev at jeg gjorde en feil jeg klarte og trykke på skjul,  Å DA BLE DEN BORTE FOR GODT: Beklager min dumhet det var totalt feil.      Hva gjør jeg nå?
Jeg må finne SØK den er ikke borte nei      men den er på computeren et og annet sted,        MEN HVOR HAR DEN TATT VEIEN?

Hvis jeg finner den et sted så vil jeg helt rolig trykke på (Vis Ikorn boksen) oppgaven løst da, jeg klare ikke og forklare dette bedre. Beklager dette.

Computeren er helt ok nå rask uten problem.    Men jeg forsøker og få den tilbake på plassen sin denne boksen.  Jeg har ikke bedt om oppdatering, men vet at en feil i oppdatering kan forekomme, derfor prøver jeg og spørre andre når jeg står fast.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2019 - 17:21 #9
Du får den ikke tilbage ved at højreklikke på proces linjen og vælge "vis søke ikonet" ?
Avatar billede 450025 Ekspert
24. maj 2019 - 18:23 #10
Nei men der er blitt noe nytt jeg ikke forstår 220661, jeg prøver lidt til før jeg gir opp men få til et korrekt bilde er bare poko1 som får til. beklaqer.
Oppgaven er ikke løst. Det som skaper forvirring for meg med den siste oppdatering er dette, Søk kjenner vi slik den har vert før. 3 valg som er antydet også i et innlegg.

Nå går jeg på start, høgreklikk der er mange valg, der er søk også trykk på den, så kommer der opp en ny tavle, den er helt ny jeg har ikke sett den før?

Jeg skulle gjerne ha tatt en skjermdump det får jeg ikke til Sorry.

Det er en tavle på størrelse med den alle Apper som var på den før disse er fjernet jeg hater disse fliser kommer aldri mer på mine computere. Av mangel på bilde skriv jeg det som det er her.

Alle-Apper - Dokumenter - instillinger - Epost - Mer ++++
Mest populær.
Google Chrome - Innstillinger - VPN - Word -  nedlastinger. - Dokumenter.
Nylige Aktiviteter:
(Microsoft tror vel jeg har dårlig Husk gammal? eller er Senil?) Og hva er det?
1 skjermbilde  - 1Word dokument - 1 bilde  ( jeg vet hva jeg har drevet med)

Plassering alle 4 på      Lokal  Disk      (C/Users/Mini/PC/Disktop

Søker listen er 15 cm lang, å søker jeg der etter noe på data som før glem dette.
(men  kanskje henvisning hvor man får kjøpt nye Tresko)Så ikke helt bortkasta det?

Men SØK på noe fornuftig på computer er bare og glemme.
Jeg er ikke oppgitt bare erg, computeren fungere som den skal, og man kan vel bruke en computer uten søk.
Det virker på meg som gutter har hatt en durabelig fylle fest og ikke vet hva dem skal bruke tiden på. Kaqn ikke se der er noe fornuft i den løsningen og det var der ikke i fliser heller?
Avatar billede 450025 Ekspert
25. maj 2019 - 01:00 #11
Godmorgen Takk for hjelpen i går, jeg velger og lukke tråden nå for der er nok ikke noe svar på denne oppgaven.tror jeg men Takk i alle fall.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2019 - 06:36 #12
Hvis din opdaterin ikke er helt i orden kan dette jo være problemet. Du kan jo rulle tilbage til forrige build og prøve igen, hvis du ikke endnu har fjernet Windows.old. Det gør du under genoprettelse ved opdatering og sikkerhed.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. maj 2019 - 12:13 #13
Jeg Takker for svar 220661, rulle tilbake var ingen løsning det er prøvd, Jeg har ikke old Versjonen lengre.  Gjenopprettnings punkt var så klart borte.

Jeg skal ta en ny innstalasjon av computeren får jeg ikke Søk tilbake som normalen så skroter jeg computeren rett og slett.

Det har fungert med alle oppdateringer helt fra start, småting ja ok det har vi alle med Win 10    men det til tross så har jeg fått flott hjelp her fra dette Forum + egen erfaring. Bare det er en opplevelse.

At en oppdatering kan ødelegge en computer betyr ikke at jeg angre på Win10 innstalasjonen I hele tatt, tar jeg ikke helt feil så klare jeg nok og fikse den også tror jeg.      Beklager og si jeg er lidt sta også

Det meste er bagateller mener jeg men jeg skulle likt og få løst denne oppgaven og ta et skjermbilde som poko1 gjør det ville lette masse om man treng hjelp eller gir hjelp, jeg er jo bare 82 og setter jeg av 1 år til den lærdommen vil jeg nok klare dette også.

Jeg lukker denne tråden nå det har ingen hensikt og fortsette men Takk for dem som har stilt opp for og hjelpe meg.