Avatar billede 450025 Ekspert
25. maj 2019 - 02:36 Der er 5 kommentarer

Hvordan få Søk på oppgavelinjen.

Hvordan tar man et Skjermbilde på computeren jeg har helt mistet et lite program ved navn SØK.
Jeg fikk en krav om en oppdatering, det gikk grei  unntatt Søk den var blitt helt ny nå, der er kommet et bilde, det likte jeg ikke. Før hadde jeg 3 valg. Skjul Søk – Vis Søkeikorn – eller Vis Søkeboks.
Her gjorde jeg en feil. Oppdatering tok lang tid og jeg var sliten men ble da ferdig til slutt. Og noe nytt og forbedring ser ikke jeg computeren fungere helt normalt nå.
Søk er vanlig å ha på oppgavelinjen, og helst  (Vis Søkeboksen) men så gjorde jeg et feil, jeg trykka på Skjul Søk og nå er den borte.

Den er nok fortsatt et sted på computeren, men hvor? Jeg fant den på denne måte.  Start – høgreklikk – og der var Søk men den er blitt ny  med denne oppdatering, og jeg har ikke lengre dette valg som før. (Skjul Søk – Vis Søkeikorn – eller Vis Søkeboks.

Det er en ny tavle og jeg klare ikke og vise dette bilde med en Skjermklipp beklager dette. Den gamle Søkeboksen er borte for godt nå, det får vel alle med en ny oppdatering nå som jeg ikke liker.

Og det må vi nok leva med fremover, jeg har fjernet alle fliser jeg hatet dem, r den nye Tavle kommet i stedet fjern den hvordan? Men kan neppe endres eller fjernes tror jeg.
Søkeboksen ville jeg gjerne ha ned på oppgavelinjen igjen og ikke på Tavla. Ønsker og få til dette som før er dette, eller må jeg gi opp og få til dette.
Takk om noen kan hjelpe meg med dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2019 - 06:40 #1
er det det gamle "klippeværktøj" du vil have Arne. Det ligger i Windows tilbehør i indstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2019 - 06:44 #2
Har skrevet til dig i gammel tråd også.
Du kan gå i indstillinger-programmer-Windows tilbehør-kommandoprompt som du højreklikker på og vælger at køre som administrator.
I denne skriver du  sfc /scannow og lader den køre færdig.
Genstart pc.
Hvis ikke dit søgeikon er tilbage nu, så højreklik på proceslinjen gå op i søg og vælg søge ikon.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. maj 2019 - 15:11 #3
#1 220661 du er skarp  du tenk og forstå dette det er fantastisk, ytterst få bruker ikke dette fordi dem gidder ikke og dem forstå ikke nytte verdien av dette lille programmet.

Jeg bruker det daglig for egen del, også når jeg stiller opp for andre.
Jeg må ikke bruke dette - ingen tvinger meg til det heller. Men utrolig verdifulgt om noen ikke forstår

Har du hørt dette før?    Ccomputeren virker ikke?    Dataen stoppet hva gjør jeg? Slikke folk gidder jeg ikke hjelpe Beklager og på dette Forum er der flere dem vet ikke hvilket Styresystem dem har VI SKAL GJETTE DETTE..

Men der er både unge og noen utrolig dyktige av dem også, andre igen kom ut fra 1 klasse går? Mere er der ikke i skallen på disse.
Der er eldre som prøver utrolig flott å jeg ser dem vil så gjerne men computer er nytt, XP har dem vert borte i såvidt - Win7 utrolig flott. Win 10 var og er Gratis da er dem eldre frempå, dem viste ikke dem lasta ned et halvferdig program?

I hvor alder er vi ikke oppvokst med teknologi og Win 10 gjorde det ikke bedre det heller å selv i dag sliter flere eldre, nå ligger jeg et hakk forand av yrke lidt lengere fremme,    om jeg ikke kan alt ok og det kommer jeg aldri til heller.
Vi trenger det ikke å hjelpe hva driver os? Jo det samme som jeg få noe inn i hodet på dem som kan mindre en oss.

Det lille programmet brukes i vesentlig grad av poko1, hvor mange tror du har vert hjulpet av dem med sitt skjermklipp det han legger ut det er ikke få det. Takket være disse klipp har jeg lært selv også, og nytter denne løsning videre til dem jeg hjelper av eldre Brukere,  (1 klipp + tekst + en pil og tro meg det forstår dem) jeg har fått masse tilbake meldinger på grunn av dette.

Kort forklart jeg har lært av andres feiler, jeg har lært  a egne feil + det jeg har fått inn i skallen fra dette Forum her computerword  JEG HAR FÅTT RIS - JEG HAR FÅTT ROS SELV I DAG  HVORFOR?  1 svarte ( Syntes godt om ) Takk.

Ditt spørsmål til meg har jeg svart på nå, men du vet også at WIN10 er ikke ferdig enda langt i fra,    og det lille programmet som jeg elsker er en av mine favoritter, i det store og hele fungere dette fint men ikke på alt, prøv og ta bilte av søyla med alle Apper på venstre side    DET GÅR IKKE    jeg hadde bilde av nye Søk løsningen nei    DET FUNKET HELLER IKKE  svar dette programmet er halvferdig og der er jeg ikke nådig? Microsoft skal få Max 2 Stars Sorry

At poko1 får det til ja vist men det er en hemmelighet og den vil han beholde for seg selv ingen skal læres opp til og nytte dette programmet og jeg forstår han godt men mitt svar utrolig nyttig. jeg vet du plages av det jeg skriv 220661 jeg er Dansk - Norsk - nu Thai og besøker jeg Danmark er jeg Svensk.
Igjen Takk for ditt svar det er en opplevelse følge dine poster.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. maj 2019 - 06:23 #4
Må aldri gi opp #22061 du forstå meg med skjermdump.

Slik tar du skjermbilde i Windows 10
(Denne får jeg ikke for nå kanskje siden, men trenger den ikke heller)
I Windows tar du et bilde av hele skjermen ved hjelp av Print Scrn-knappen, som gjerne sitter øverst i høyre hjørne av tastaturet. For å ta et skjermbilde av det aktivet vinduet taster du Alt + Print Scrn
For å ta et skjermbilde av et område på skjermen, velger du denne.

(Denne kan hjelpe meg #22o661 denne fungere i alle fall den er sakset fra Komputer.no)          Windows- tast + Shift + S.

Tegn det rektangulære område du vil ha bilde av, og slipp museknappen.
Bildene havner i Bilde-mappen i Windows,    hvor er den finner ikke den?

Det var et stykke på vei hvor finner jeg denne bildemappen har du løsning på dette?

På den som Microsoft har iWin10  er det langt enklere    (Fil Lagre som)  Disktopp.
Poenget er jo jeg finner gjenstanden igjen. Fra skrivebordet er det jo frit valg hvor den havner.
Nå må ut og hjelpe en Pensjonist forstår ikke bruken av Dropbox, vi hjelper hverandre vet du jeg trive med det. Ha en fin dag og Takk for tilbake melding..
Avatar billede 450025 Ekspert
26. maj 2019 - 17:19 #5
Nå er Søk på\ plass igjen, lidt jobb ok, Fliser hatet jeg i Win10 dem er fjernet forlengst.
en ny firkantet tavle er kommet i stedet, hva nytte den gjør aner jeg ikke alt skal ikke være perfekt i Win 10 heller.
Microsoft hadde sikkert en dårlig dag å da er alt tillatt, lidt søppel må vi godta.
Forsatt bruker jeg den gamle Skjermdump, får klare seg det,a bilde av alle Apper på venstre side dropper inn til videre, samme med skjermdump på oppgavelinjen.
Om et år er nok dette rettet, Takk for hjelpen jeg har fått.