Avatar billede Jensen Praktikant
25. maj 2019 - 13:28 Der er 7 kommentarer

Overførsel af ekstern

Jeg har en ekstern harddisk i mit Samsung tv, som jeg optager ned på. Kan man overføre man det indhold til sin pc?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2019 - 13:45 #1
Det virker vist kun på det TV, som der er optaget fra desværre. Det er noget med copyright og filmselskaber.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2019 - 14:15 #2
Jeg mener lige som #1, ikke at det er muligt at koble HDD´en til en pc. Men det er mere fordi HDD´en er er i et formaet som Windows kan genkende, og derfor "tror" Windows at der ingen HDD er tilsluttet.
Som sådan kan HDD´en godt tilsluttes via USB, og kan også formateres til NTFS-formatet via "diskhåndtering", men så er indholdet væk for evigt, så lad endelig være med det.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2019 - 14:24 #3
Indholdet er formodentlig formateret med Linux, som jo er gratis, men så skulle det jo kunne ses med et Linux program, eller en Linux Live CD/USB, men det mener jeg bliver forhindret med kode.
Men ja det er da helt sikket, at man ikke skal formatere disken, hvis man vil se mere fra den. 😊
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2019 - 17:23 #4
Man kan sagtens bruge harddisken fra en DVD/BD optager i en pc, men som sagt kræver det, at den er formateret i NTSF-format. Vil man derimod installere en ny harddisk i en DVD/BD maskine så er dette ikke umiddelbart muligt, men det må kunne lade sig gøre.
Jeg har selv haft en DVD-maskine der ikke længere duede. Harddisken var ok, og derfor solgte jeg harddisken i DBA, fuldt formateret i NTFS, lige klar til brug i en pc.. Jeg skrev naturligvis, at den kom fra en defekt DVD-optager. Når den tidligere har siddet i en DVD-maskine er der med garanti ikke virus på den. Jeg fik et par hundrede koner for den.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2019 - 17:39 #5
Jeg er ikke uenig med dig i dine betragtninger om HDD, men spørgeren er interesseret i, om man kan overføre diskens indhold til PC.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2019 - 18:38 #6
Det er vist nærmest så godt som umuligt, da der jo er tale om to forskelige styresystemer. Er der yderligere tale om, at der er koder der blokerer, så er det muligheden yderligere formindskes for succes.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2019 - 05:37 #7
dit tv har kodet videoerne med sit id. de kan ikke bruges på din pc