Avatar billede K03 Praktikant
25. maj 2019 - 18:25 Der er 6 kommentarer

Er Batteriet dødt?

Hej.

Jeg har en Asus bærbar, som ikke vil lade når jeg sætter stikket i.
Computeren kan godt tændes, hvor den viser "forbereder automatisk reparation" og går så ud med det samme.

Mit umiddelbart bedste bud er, at batteriet er stået af, men da jeg ikke lige kan komme til at fjerne batteriet og teste om den kan køre blot ved hjælp af laderen, vil jeg høre om der kan være andet galt?
Avatar billede Peter Forsker
25. maj 2019 - 18:28 #1
Lyser ladelampen når du sætter stikket i ?
ellers kan det nemt være stikket, eller aternativt laderen
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2019 - 05:32 #2
det mest sandsynlige er at batteriet er færdigt
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2019 - 09:00 #3
Hvis ladelampen er tændt når lader er monteret, så prøv så snart du har tændt den og ser det mindste liv i pc at tvangs nedlukke den. Gør dette 3 gange og se om den vil starte op i recovery mode. Herfra kan man forsøge at enten rulle tilbege til forrige version, køre fejlsikret tilstand mm.
Avatar billede INK Ekspert
26. maj 2019 - 11:09 #4
Nu skriver du ikke hvilken pc-model, men de modeller, hvor batteriet ikke bare kan afmonteres har ofte et lille hul, hvor batteriet kan resettes. Prøv det.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2019 - 16:49 #5
forbereder automatisk reparation  er nok fra windows, fordi den ikke starter - prøv evt at slukke så snart du ser aktivitet på skærm, og gør det tre gange i træk. Fjerde gang skulle du kunne komme i nødstart-mode, hvor du kan få windows op at køre.
Når der er el-strøm på dyret, så skal den køre selvom batteriet er dødt.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2019 - 18:56 #6
Enig claes57 :-)