Avatar billede clausbach1 Juniormester
27. maj 2019 - 20:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Koks med skærmopløsning på en af to skærme

Hej,

Jeg har fået mig et lille problem med skærm opløsningen på en skærm (Xerox XM7 22 vga). Jeg har to skærme og den anden er en 24" asus (HDMI). Indtil fornyelig har det fungeret upåklageligt, men fordi jeg er blevet lidt svagtseende, ville jeg prøve skalering af tekst og prøvede at sætte den til 125 %. Umiddelbart synes jeg ikke det virker godt, så jeg kører den tilbage til 100%. Derefter har jeg haft problemer med at xerox skærmen periodisk "mister sin opløsning" - Det vil sige at den switcher over til 1024 X 768 (anbefales) og muligheden for at vælge den rigtige 1680 X 1050 (oplyst i manual) kan ikke længere vælges. Dagen efter kan den være fin igen.

Da det er en firma computer kan jeg ikke få lov til at installere en anden driver, og jeg kan forøvrigt heller ikke finde en som jeg tør stole på. Nu er det en pnp standard driver.

Nogen bud ?
Avatar billede clausbach1 Juniormester
27. maj 2019 - 20:41 #1
Window 10 forøvrigt :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2019 - 10:45 #2
det lyder meget som om din pc ikke kan genkende skærmen - det plejer at være et hardwareproblem - tjek dine skærmkabler (ser om de sidder løst) evt erstatte dem - sidder du med en dockingstation (når det nu er en arbejdsplads) kan du også dobbeltjekke om din bærbar sidder godt/rigtig fast i den - også kan strømforsyningen være forkert (for lille)
Avatar billede clausbach1 Juniormester
30. maj 2019 - 09:38 #3
Vel problemet er måske ikke løst, men forsvundet for nu. Jeg prøvede at skifte kabler og har fået geninstalleret drivere m.m. Intet hjalp. Men pludselig idag, kører skærmen fint.