Avatar billede Kris Juniormester
30. maj 2019 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows til Stationær

Hej eksperter jeg vil bare lige hører hvad der er bedst at købe til en ny stationær. Jeg skal have en ny computer men ved ikke om det er bedst at for det sat i for 800, og så sidder det i bundkortet, eller købe det ved siden af og så installere det på den. Altså Windows, håber i kan hjælpe, og er der et konkret windows produkt i kan forslå hvis jeg ikke køber det med pc'en.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2019 - 17:43 #1
både du og pc-udviklingen gør, at det ikke kan betale sig at købe en 'fri' windows til brug i al evighed (evighed i it-verdenen er ca 3 år)
Bare få en leveret billigere med pc, og når du skifter, så kan du vælge pc/mac frit, da du ikke skal leve med det gamle valg (men er det en god og stabil pc, så kan den opgraderes meget undervejs)
Avatar billede INK Ekspert
30. maj 2019 - 17:54 #2
Du kan købe en Windows 10 nøgle på nettet for ca. 400 kr (findes både billigere og dyrere). Det betyder download af fil, installation med usb på din nye PC osv. Hvis du er komfortabel med at håndtere det, så er det jo billigere, men hvis nogen påtager sig al besværet for 800 kr, så er det nok det nemmeste.
Enig med claes57.
Avatar billede kurtba Ekspert
30. maj 2019 - 21:21 #3
Du har jo gang i en anden tråd om køb af pc, og der fremgår det, at dit kendskab til pc.er og hvordan de virker er begrænset. Hvis du ender med at købe den hos Topdata, så lad dem installere windows og betal lidt for det, i stedet for at rode dig ud i noget, som for nogen er let og for andre er svært for at spare lidt kr. Det er formentlig en oem version de installerer, og den vil virke helt fint til dit formål.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2019 - 08:27 #4
For mig at se er der kun en Windows til ny pc. Det er Windows 10. Win 7 lukker opdateringer i 2020 og derfra ingen sikkerhed i den mere. Og som jeg læser det i tråden her,så køb den med systemet på da du ikke er computer ekspert.