Avatar billede løberen Novice
31. maj 2019 - 21:20 Der er 6 kommentarer

Facebook-problem vedr.: "En person, som du ikke er forbundet til har lige kommenteret dit opslag"

Kære eksperter,
Jeg har lavet et Facebook-opslag, og fået en notifikation: "En person, som du ikke er forbundet til har lige kommenteret dit opslag".

Når jeg klikker på den bliver jeg dog flyttet over på siden for indstillinger for Offentlige Opslag.

Med andre ord kan jeg ikke finde frem til, hvem der har kommenteret på mit opslag.

Er der nogen der ved hvordan jeg løser dette?

Dbh
Lasse
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2019 - 08:39 #1
du skal fx slå fra, at ukendte må kommentere dine opslag, jf FB, så
Som standard kan alle kommentere dine offentlige opslag, også personer, der ikke følger dig. Sådan ændrer du indstillingerne for, hvem der skal kunne kommentere dine offentlige opslag:
Klik på Kontoindstillinger øverst til højre, og vælg Indstillinger.
Klik på Offentlige opslag til venstre.
Gå til Hvem kan følge mig, og sørg for, at Offentligt er valgt.
Klik på Rediger ud for Kommentarer til offentlige opslag.
Vælg, hvem der skal kunne synes godt om eller kommentere dine offentlige opslag:
Offentligt: Alle, også personer, der ikke følger dig.
Venner (+ venner af enhver, der er tagget): Omfatter dine venner på Facebook. Hvis der findes andre personer, som er tagget i et opslag, udvides målgruppen til også at omfatte den taggede person og vedkommendes venner.
Venners venner: Omfatter alle dine venner samt deres venner.
Avatar billede løberen Novice
01. juni 2019 - 08:56 #2
Hej Claes,
Tak for dit svar.
Inden jeg havde pillet ved indstillingerne, havde jeg lavet et offentligt opslag, hvor der var én der kommenterede. Da jeg klikkede første gang kunne jeg se hvem det var, men det kan jeg pludselig ikke længere, også selvom jeg ikke ændrede noget.

Nu har jeg forsøgt at lave de ændringer du foreslår, men det virker stadig ikke – jeg bliver blot taget til siden "Filtre og værktøjer til offentlige opslag"...
Er der er en form for "historik"-side, som muliggør at se navnet på vedkommende, der kommenterede på mit opslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2019 - 09:25 #3
hvis man er på FB via browser, så i toplinjen er der længst til højre en trekant (pil ned), klik på den, og vælg 'aktivitetslog' så kan du se alle din opslag, likes og kommentarer. Bare find ned til den, det vedrører - så kan du se lidt tekst i venstre del fx
'mit navn' kommenterede xxx opslag
hvis du klikker på ordet opslag der, så kommer du direkte til tråden, som du var i.
Avatar billede løberen Novice
01. juni 2019 - 11:53 #4
Det var et super godt bud. Der står dog bare "Lasse Løber har opdateret sin status", så jeg kan stadig kun se kommentarer fra mine venner og ikke fra hende den "ukendte"
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2019 - 12:16 #5
så har jeg ikke andre forslag - desværre
Avatar billede Mikael Ekspert
01. juni 2019 - 15:32 #6
Oplever det samme lige pt. på et opslag, som er offentlige på min face..

De smider bare en "smily" i kommentarfeltet, og intet andet..
Formålet er tilsyneladende, at jeg skal kikke på "den let påklædte skønheds" profil ?
PS!!!  Dér ( på deres profil ) er de "kvinder" slet ikke påklædte ;)

Det sker, at profilen "forsvinder" inden jeg får "kikket".. Surt ;)
Det er ret sikkert facebook, som selv sletter profilen lynhurtigt ??