05. juni 2019 - 12:38 Der er 5 kommentarer

Utilsigtet adgang til min Facebook oa.

Hej Jeg har haft en gæst, som jeg har ladet oprette sin egen gmail herfra - i forbindelse med at gæsten ville lave en Youtubevideo. Kan gæsten have haft adgang til mine sider - samtidig fra anden computer?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2019 - 13:47 #1
Hvis du ikke så med undervejs, så kan vedkommende jo have kigget rundt på din pc (fb, mail osv).
Hvis gæst havde egen pc med, og bare var på dit net, så er det langt sværere, da du næppe har dine data liggende på delte mapper, og dine sider kræver typisk et login i dit navn - det har gæst ikke haft mulighed for.
05. juni 2019 - 15:15 #2
Gæsten havde ikke egen mail. Så mailen der var påkrævet til at lave Youtube-video - blev oprettet i mit navn. Efterfølgende har jeg kunnet se at gæsten har logget ind - ifm Youtube. Men har det også betydet adgang til min aktivitet ellers?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2019 - 15:35 #3
du har givet gæst fri adgang til alt, som google har. Luk det ned igen ved at skifte adgangskode på din google-konto, og tjek, at kvittering kun sendes til din egen email, og ikke den, i oprettede. Så må gæst selv oprette en gmail hjemmefra.

https://myaccount.google.com/security - start med at oprette to-trins bekræftelse, så du får en sms på din tlf med en kode til indtastning. Og ret så adgangskoden (se lige, at mail til gendannelse ikke er den, I oprettede fælles).
Så er gæst ude, og må oprette sin egen google-konto.
05. juni 2019 - 16:30 #4
Hej Claes. Fri adgang - men også til de sider jeg har været på ?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juni 2019 - 17:13 #5
hvis gæst bruger samme login til google chrome, så vil bogmærker og måske historik i øvrigt komme med over.
Derfor sæt to-faktor beskyttelse på, og skift derefter adgangskode.