Avatar billede LBP Juniormester
11. juni 2019 - 13:26 Der er 8 kommentarer

Farv hel linje med HVIS-regel

Hej med jer,

Jeg skal gerne have hele linjer til at blive en given farve, når et felt i den givne linje indeholder specifikt ord.

F.eks. skal linje 1 blive helt grøn, hvis der står "Mad" i K1.

Kan man lave en (HVIS)-regel på denne og i så fald, hvordan skal den kodes?

Pft!

/LBP
Avatar billede jens48 Ekspert
11. juni 2019 - 13:48 #1
Marker hele linjen og under betinget formatering lav denne formel:

=$K1="Mad"
Avatar billede LBP Juniormester
11. juni 2019 - 14:25 #2
Hej Jens,

Tak for svar. Tror ikke helt jeg kan få det til at fungere.

Der drejer sig om at K2-K99999 til markere hele linjen med en bestemt farve, hvis cellen indeholder et specifikt ord.

Hvordan gør jeg det helt præcist?

/LBP
Avatar billede jens48 Ekspert
11. juni 2019 - 15:51 #3
Mærk alle linjerne op (2 til 99999) og skriv

=$K2="Mad"
Avatar billede Jan K Ekspert
11. juni 2019 - 17:45 #4
Hvilken linje slal blive grøn, hvis der står noget bestemt i K1? Og skal linjen have en anden farve, hvis der står noget andet?
Avatar billede LBP Juniormester
12. juni 2019 - 08:25 #5
Hej Jan,

Det drejer sig nemlig om, at linjen hvor "K" felterne indeholder et specifict ord, så skal det have en speciel farve alt efter hvilket ord det er.

F.eks:

K2: "Mad" = Hele linje 2 grøn.
K3: "Vand" = Hele linje 3 gul
K4: "Vita" = hele linje 4 rød

Osv osv
Avatar billede Jan K Ekspert
12. juni 2019 - 15:23 #6
Hvad så, hvis der står "Vand" i K2? Skal den række så farves gui? Det kan blive noget af en opgave at lave betinget formatering, hvis du har mange ord, der skal kunne genkendes overalt i K-kolonnen.
Avatar billede LBP Juniormester
12. juni 2019 - 15:42 #7
Hvis der står andet end de 3 ord ovenfor skal linjen ikke farvelægges.

gør det det nemmere?