Avatar billede kim Praktikant
14. juni 2019 - 23:06 Der er 2 kommentarer

Navneserver

Hej jeg har et webhotel hos interserver.net Hvor jeg har flere hjemmesider liggende. Har mine domæner hos namecheap.com hvor jeg har valgt custom dns og skrevet navneserverne til mit webhotel:
plesk1000a.trouble-free.net
plesk1000b.trouble-free.net
og det fungere som det skal.

Nu har jeg så købt mit første .dk domæne hos unoeuro og prøver at gøre det samme men kan ikke få lov at ændre navneserverne til det samme hos dk-hostmaster da jeg får denne besked:

Navneserveren er ikke registreret af DK Hostmaster.

Nogen der har en løsning på det?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2019 - 06:13 #1
.dk styres af dk Hostmaster og de skal sikre, at der er en mening med domænet - dvs dansk og ikke alle mulige andre. Men skriv til deres support og hør, om ikke din server kan komme med i deres system.
Avatar billede Slater Ekspert
15. juni 2019 - 09:34 #2
Der er en gammel tråd om præcis det samme her: https://www.amino.dk/forums/t/278741.aspx

Men husk det kun er navneserverne der et problem. Du kan bare bruge Unoeuros DNS eller evt. GratisDNS.dk, og stadig pege på et hvilket som helst domæne. Det vil ikke gøre nogen forskel og ikke koste dig noget.