15. juni 2019 - 15:54 Der er 7 kommentarer

Formatering gået galt

Hej kære it venner
Jeg er en novice indenfor IT men kastede mig idag alligevel ud i en nulstilling af min pc.... Og det er gået galt...
... Når computeren nu starter er det på en administrator bruger hvor den fortæller mig at desktoppen ikke er tilgænglig, med en baggrund der er sort og kun har en papirkurv og udover det kan jeg sådan set ikke gøre noget... Den reagere ikke når jeg trykker på home eller andet og der er heller ikke mulighed for at komme på nettet.
Håber meget i kan hjælpe TAK
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juni 2019 - 16:18 #1
Er det en gættekonkurrence? Eller vil du fortælle hvilket styresystem du bruger.
En nulstilling er jo ikke en Formatering!
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juni 2019 - 16:20 #2
Jeg kender ikke ret meget til Win 10 (jeg formoder at der er Win 10 på din maskine)
men jeg har fundet et link du forhåbentlig kan bruge.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode
15. juni 2019 - 16:25 #3
Beklager har jo skrevet jeg var novice
Det er win 10
Er ret sikker på det var en nulstilling til fabriks standart
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juni 2019 - 16:26 #4
Hvis det skulle være Windows 10 Så tænd pc. og lige så snart du ser den animerede kreds så hold Power knappen inde til den er slukket gentag dette 3 gange så kommer du i Windows nye fejltilstand.
Brug en af disse muligheder.
https://ibb.co/2S6yrzH
Avatar billede claus-b Novice
15. juni 2019 - 17:07 #5
Det lyder til, at du har fået oprettet en ny bruger.

Ellers har du formatteret harddisken, siden skrivebordet er tomt, men det vil jeg da ikke håbe for dig...
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juni 2019 - 17:11 #6
Man kan altså ikke formatere C: Drevet man kan tømme det for filer altså nulstille det er stadigvæk formateret
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2019 - 17:11 #7
Hvis du INTET har på pc du skal passe på vil jeg mene en nyinstallation er et bedre valg at tage. Har set på flere indlæg gennem tiden med "nulstilling" og "fabriksindstillinger" at det tit bøvler når det skal udføres. Man henter Installationsmedie her https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Følg vejledningen der er længere nede på siden.