Avatar billede claus-b Novice
15. juni 2019 - 17:43 Der er 6 kommentarer

God og billig trådløse højttalere

Nogen der kan anbefale nogle gode og rimelig billige (ikke alt for dyre i hvert fald) trådløse højttalere?

Jeg har tre Heos-højttalere, og dem må jeg sige jeg er rimelig skuffet over. De forbinder ikke ordentligt og nogle gange hopper en eller to højttalere af. Jeg kunne selvf. bare have valgt Sonos, men de er/var dyrere.

Men nu overvejer jeg bare at få sat 6-10 højttalere op i hele huset, men hvis der skal være råd til det skal det være rimelig prisvenligt.

Så mit spørgsmål er: kan man finde noget til en rimelig pris der samtidig er stabile (så de ikke pludselig kobler fra f.eks.). Om det skal være wifi eller blutetooth ved jeg ikke - bare det dutter. Jeg går gerne på kompromis med lydkvaliteten, da det mest er til radio.

Anyone?
Avatar billede milter Ekspert
15. juni 2019 - 19:56 #1
Jeg er ikke ekspert på dette område, men jeg ved dog, at hvis du skal have relevante svar, bør du fortælle, hvor lydsignalet kommer fra, dvs. smartphone, router eller ...?
Og så skal du også fortælle os, om det er via WiFi eller Bluetooth og lidt om afstande mellem sender og modtager og hvad slags mure, der befinder sig mellem dem.

https://www.consumerreports.org/cro/wireless-bluetooth-speakers/buying-guide/index.htm
Avatar billede claus-b Novice
15. juni 2019 - 20:07 #2
Jeg bruger som regel min tlf., men jeg kan sagtens bruge min pc eller tablet. Det er ikke så meget det som det kommer an på. Jeg vil bare gerne kunne have lyd i alle rum uden at skulle trække ledninger.

De HEOS jeg har nu går via wifi. Men om bluetooth virker lige så godt ved jeg ikke.

Afstande er en større murermestervilla, så vel hvad... max. 10 m. fra midten. Murerne er bare alm. mure/vægge. Mere kan jeg altså ikke sige om murerne haha. :)
Avatar billede milter Ekspert
15. juni 2019 - 20:41 #3
Normalt har Bluetooth kortere rækkevidde end WiFi. Og så fortæller du, at du bor i en murermestervilla. Som sagt, jeg er ikke ekspert, men jeg tror, at alle med lidt mere kendskab til det her vil fortælle dig, at den slags huse er alle radiosignalers værste fjende. Signalet kommer måske nogenlunde gennem en enkelt murvæg, men hvis der dukker en murvæg mere op, så ....!

Prøv at kigge på Googlingen herunder og vent på, der dukker nogle op med mere erfaring på det her område:

https://www.google.com/search?q=wifi+signal+brick+wall&rlz=1C1MSIM_enDK775DK775&oq=wifi+range+brick&aqs=chrome.1.69i57j0l2.16153j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Avatar billede claus-b Novice
15. juni 2019 - 21:50 #5
#3 Ja, så er wifi nok det bedste.

#4 Det er ikke smart... Og så kan de KUN spille radio. Og så skal man tænde for hver enkelt. Ikke smart. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2019 - 23:07 #6
#5 Nej men for de penge du vil ofre på det får du ikke noget ordentligt. Jeg har selv en Sonos til 1200 kr som spiller helt fantastisk. Vil du ikke ofre i nærheden af den pris pr enhed kommer du ikke i mål med det du vil. Det er min vurdering.