Avatar billede caco52 Juniormester
20. juni 2019 - 15:54 Der er 5 kommentarer

Carsten

Når jeg tager et foto med mit webcam på computeren bliver det 'grumset'. Jeg vil gerne have et foto med webcam bliver helt skarpt. Hvad skal jeg gøre ? Hvad kan der være i vejen ?
Avatar billede Slater Ekspert
20. juni 2019 - 16:01 #1
Webcams er meget ofte bare dårlig kvalitet, men grumsethed skyldes som regel at der ikke er nok lys. Prøv at sætte en lampe op til at lyse dig i ansigtet mens du tager billeder/video og se om det forbedrer det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. juni 2019 - 16:07 #2
Hvis det er et eksternt webcam, har nogle modeller mulighed for at stille skarpt på en ring om linsen.
Men det drejer sig om skarpheden - er det grumset skal du følge Slaters råd...
Avatar billede caco52 Juniormester
20. juni 2019 - 16:24 #3
Ok, Jeg har bare førhen taget skarpe billeder med det. Men jeg kan se der er en ring om linsen jeg kan dreje. Det vil jeg prøve - Tak.
Avatar billede caco52 Juniormester
20. juni 2019 - 16:48 #4
Jeg syntes ikke det hjælper meget at dreje ringen omkring eller sætte mere lys på. Billedet bliver stadigvæk grumset. Men det er også et lille og billigt eet jeg har. Der står trust på. Hjælper det mon at få et andet ? I fald hvilket ? Og ikke alt for dyrt.
Avatar billede eurositi Ekspert
20. juni 2019 - 17:02 #5
Rigtigt dagslys eller godt ovenlys i rummet er meget bedre end lys fra en bordlampe.
Trust ligger i den billigste ende mht. computertilbehør, men jeg ved ikke, om man generelt kan sige at deres produkter er elendige.

Men hvis ovelys eller mere dagslys i rummet ikke hjælper på problemet, kan du kigge her på Pricerunner efter de mest populære og/eller bedst bedømte webkameraer: https://www.pricerunner.dk/cl/49/Webkamera