Avatar billede Arnelau Juniormester
20. juni 2019 - 15:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sikkerhedskopi og testmiljø i Google Sheets

Mit system er udviklet i Google Sheets, med brug af Scrips og Macroer. Jeg har sikkerhedskopi af scriptet som copy/paste til et Notepad dokument. Og regnearket som en kopi af originalen og omdøbt.
Det er noget besværligt og ikke særlig sikkert i Google idet Google selv laver et eller andet mystik, så jeg risikere at rette i den version som ikke må rettes endnu.

Mit spørgsmål er at nu at jeg gerne vil have en kopi af Sheetet med tilhørende Script, og så kunne rette /teste i kopien. Altså at have et testmiljø og et produktions miljø.  Når jeg laver en kopi og omdøber, følger det \"gamle\" script med og det er så den originale jeg retter i. Det er faktisk ret irriterende at man ikke kan gennemskue et så simpelt problem.

Pless help a pure and little stupid man. Der er gået over til Google Sheets.

Mange hilsner og på forhånd tak
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
22. juni 2019 - 11:17 #1
Dette er et Excel forum - prøv, at finde et Google Shiit forum..
Avatar billede Arnelau Juniormester
22. juni 2019 - 11:55 #2
Undskyld hvis jeg har stødt nogen, i det "fine” selskab. Det var en høflig anmodning, idet jeg mener at google løser mit problem med opsamling af data væsentlig bedre og gratis end Excel.

Jeg lukker her og går. Tak for hjælpen.