Avatar billede :-( Praktikant
21. juni 2019 - 11:11 Der er 14 kommentarer

Bluetooth mangler...

Hej alle,
Jeg kan ikke connecte til bluetooth! Jeg har prøvet alverdens ting for at få det til at fungere igen. Det virker som om at blutooth er helt væk fra min computer. Der står under alle mine tidligere bluetooth enheder at bluetooth er slået fra. Da jeg prøvede at gå ind under enhedshåndtering for at se om det var en driver jeg skulle opdatere var bluetooth der slet ikke. Hjælp gerne!
mvh
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2019 - 11:29 #1
installer din bt dongle forfra!
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2019 - 11:30 #2
Har du set under PC-indstillinger / Enheder, om Bluetooth er slået til?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juni 2019 - 11:50 #3
Kig nder netværk og internet Skift adapterindstillinger og se om du kan se Blue Tooth
Og om den er Aktiveret
https://ibb.co/VjkWwfh
Avatar billede :-( Praktikant
21. juni 2019 - 12:58 #4
Jeg ved ikke hvordan man installerer ens dongle?
Jeg har tjekket inde under PC indstillinger/enheder og der er Bluetooth der overhovedet ikke. Man kan heller ikke se det under adapterindstillingerne. Det er som om at bluetoothen er blev fuldkommen slettet fra min computer.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juni 2019 - 13:11 #5
Og hvilken Computer er det så det drejer sig om? Navn og model.
Avatar billede :-( Praktikant
21. juni 2019 - 14:53 #6
Det er en ASUS UX430U notebook PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2019 - 15:35 #8
Hvis du i enhedshåndteringen trykker på "vis" og vælger "vis skjulte enheder", fremkommer bluetooth så?
Hvis det gør kan du så formodentligt opdatere driveren med det link poko1 har fundet.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juni 2019 - 15:39 #9
Nu skal filerne fra ASUS Unzippes
hent og installer
her
https://www.7-zip.org/download.html
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2019 - 15:51 #10
Hvis styresystemet er Windows 10, så skal #2 være tilstede, ellers er der noget galt med Windows, fordi Bluetooth er en del af pakken.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juni 2019 - 16:05 #11
Når jeg laver en ren installation på min ASUS skal jeg altid separat installere Blue Tooth.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2019 - 16:12 #12
¤11 Det undrer mig. Jeg har både en Asus stationær og bærbar, med Windows 10.
Begge kører fint med Bluetooth, og min bærbare tænder for Bluetooth på min nye Yamaha reciver.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. juni 2019 - 16:47 #13
Hvis ikke den findes i enhedshåndtering, tyder det på den fysiske enhed er koblet fra.

De bløde først, og så bliver det lidt sværere:
* Tryk på beskedboblen nede i højre hjørne ved uret. Der dukker nogle firkanter op (og du kan evt. vælge "udvid". Tjek at "Bluetooth" er tændt.

* Tjek om din PC har en genvejstast til at slå trådløs kommunikation fra - enten en fysisk knap, eller en genvej (FN+Fxx (en eller anden F-tast med radiosymbol))

* Genstart din PC og gå i BIOS - tjek her at Bluetooth findes og er enabled.

* Om nødvendigt, hvis ovenstående ikke virker, må du have nogen til at åbne PC´en og se, om der skulle være en dårlig forbindelse ved bluetooth modulet i PC´en. Er der garanti på, er det den du skal benytte dig af, men ellers vil en der er vant til at åbne PC´ere, sagtens kunne tjekke det.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2019 - 21:59 #14
Nu kunne det jo være interessant med en respons fra spørger.