Avatar billede jacob172100 Praktikant
23. juni 2019 - 15:55 Der er 1 kommentar

Vekselvise indryk side for side i Word

Hej!

Til udgivelsen af en bog ønsker jeg at der i det færdige print er indryk på alle venstre sider således at teksten er rykket 8,5 cm mod venstre og at der på alle højre sider er indryk således at teksten er rykket 8,5 cm mod højre. Altså således at der er 8,5 cm tomt mod hhv. venstre og højre fra bogens midte (indbindingen) når bogen er åben. Hvordan får jeg Word til automatisk at gøre dette uden at jeg behøver gøre det manuelt side for side?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. juni 2019 - 16:28 #1
Åbn dialogboksen Sideopsætning (f.eks. via fanen Sidelayout > klik på pilen i nederste højre hjørne af gruppen Sideopsætning).

I dialogboksen Sideopsætning > fanen Layout skal du slå indstillingen ”Forskellig lige og ulige” til. Nederst i dialogboksen skal du vælge, om det skal gælde hele dokumentet eller ej. På fanen Margen skal du sætte højre og venstre margen til de ønskede mål. Med forskellige lige og ulige sider vil margenerne automatisk skifte.