Avatar billede Jannickhess Professor
24. juni 2019 - 23:57 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Har hjemmeside hos One.com (Men hvordan laves den)

Jeg har en hjemmeside, liggende på en købt domæne, men hvordan, for jeg lavet på one.com

Det er okay hvis i kommer med flere forskellige forslag.

Men helst den letteste
Avatar billede Slater Ekspert
25. juni 2019 - 07:15 #1
Hvad mener du?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2019 - 10:18 #2
Ftp program og backup af data, så kontakt one.com, og få dem til at flytte domænet til sig, og du kan med ftp program køre dine sider ind igen. Bruger du en database, så husk separat kopi af disse data.
Avatar billede Jannickhess Professor
25. juni 2019 - 11:54 #3
Tak Claes57
Jeg er kunde gennem one.com
Men her skal jeg så have opbygget min hjemmeside. helt fra starten af,

Findes der eventuelt, et nemt program der er på Dansk, jeg kan bruge til dette
Avatar billede Slater Ekspert
25. juni 2019 - 12:14 #4
Så du spørger hvordan man laver en helt ny webside selv?

Det er umuligt at svare på, uden at vide hvilke forventninger og krav du har til det, samt eventuelt hvilke teknologier din server understøtter, hvis der skal noget backend på.

Du er nødt til at fortælle lidt mere om hvad du vil have. Snakker vi noget CMS med tema på? Snakker vi en simpel statisk side, som i princippet kan laves i Word og eksporteres som HTML? Skal den kunne noget? Se ud på en bestemt måde? Hvad skal der være på den?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2019 - 12:39 #5
One.com har et enkelt at bruge program - hvis du vil lave mere end 5 sider (og det kommer du til) så skal du have 'premium' til 30kr/md (jeg er hos unoeuro, og der er den slags tjenester gratis)
Planlægger du noget større, så lær wordpress fra starten - det er dumt at starte med et system for så at skulle konvertere det og lære nyt efter et par år.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2019 - 15:00 #6
download alle dine hjemmeside filer fra dit gamle sted, med ftp
upload dem på en tom one.com ftp

så kører siden!

jeg det kommer lige an på om den bruger database, men hvis det kun er html, så kører det!

overvej at lave en helt ny hjemmside på one.com med Wordpress
Avatar billede stjans Guru
26. juni 2019 - 08:26 #7
Du kan sagtens nøjes med basisversionen hos one.

Som Sidewave skriver - installer Wordpress på domænet, læs lidt om hvordan det virker ( der er tonsvis af danske vejledninger) og gå så i gang med at bygge din side.

One´s eget program er i bedste fald værdiløst.
Avatar billede WHOM Juniormester
15. juli 2019 - 13:23 #8
Jeg vil anbefale du bruger WordPress og ikke det website builder du kan få igennem one.com.

Så finder du et WordPress Theme eksempelvis Avada.

Jeg har brugte Avada på flere af mine blogs og webshops.

Du kan også få gratis konsultation hos et webbureau

Hilsen
Steffen Fonvig
Avatar billede Jannickhess Professor
23. juli 2019 - 23:58 #9
claes57

Tak for alle jeres henvendelser, jeg tage lige jeres forslag i række følge
Svar på ? # 5

Jeg er fuldt ud kunde hos dem, og derfor burde jeg kunne lave langt flere hjemmeside sider, gennem dem,

Da jeg slet ikke kan engelsk, kan jeg ikke benytte programmering koder,

Hvis dette fortsat er et problem/udfordring for mig, vil jeg nok skifte hen til 123hjemmeside som både er på Dansk, og hvis man kan skrive tekst så vil alle kunne producere indholdet til en hjemmeside..

Her har jeg allerede noget liggende som dog ikke ligger online pga manglende betaling, det bliver offline indholdet ikke slettet af igennem dem.
Avatar billede Jannickhess Professor
24. juli 2019 - 00:02 #10
claes57 kommentar fra dig #2

der er lige fremkommet en misforståelse udfor din kommentar #2
Jeg har ikke muligheden for at flytte indholdet fra 123hjemmeside til One.com

Men dog oprette flyspot.dk domænenavnet igennem 123hjemmeside istedet for
Avatar billede Jannickhess Professor
24. juli 2019 - 00:03 #11
stjans #7

Jeg har prøvet at benytte wordpress og derefter flytte via ftp program, jeg kan godt prøve at gense denne mulighed, det er muligvis denne løsning jeg vil benytte mig af
Avatar billede Jannickhess Professor
24. juli 2019 - 00:14 #12
stjans #4

Der er du godt nok lidt mere teknisk anlagt end jeg selv er lige på disse tekniske områder. (Ingen kan jo vide at jeg "kun" desværre har boet på Skolehjem
og ikke har haft muligheden for bla. at gå på universitet, er derfor er lidt "Dum" i forhold til flertallet af Danskere på flere områder.

Du har bestemt fortjent titlen Expert sat op mod mig som "Forsker"

Dog har jeg alligevel været "hjælpelærer" i en forening for foto og video interesserede (Det er min stærkeste side, desværre at lægge selve både tekst og mine billeder på en hjemmeside fra disse foreninger er en udfordring for mig,

Da jeg desværre bor langt væk fra denne forening i dag er dette ikke bare en mulighed mere, de kunne have hjulpet mig.. med oprettelsen af ønskede hjemmeside.
Avatar billede Jannickhess Professor
24. juli 2019 - 00:23 #13
stjans

tilbage til din kommentar #4

Rullebjælker, med mulighed for personen selv at vælge hvad han vil se

eksempel 1

1. Helikopter
Sikorsky = helikoptertype
Eh101 = Helikoptertype

eksempel 2
Jagerfly
F16 =naturligvis flytype
F35  draken - den kommende danske udgave i særlig Dansk udgave

Rullebjælker som kan sammenlignes ligesom på www.kumputer.dk ja staves med K
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2019 - 08:57 #14
Avatar billede stjans Guru
24. juli 2019 - 09:02 #15
Hej igen

Er det drop down menuen du mener ?.

Den er standard i Wordpress.

Gå ind under udseende - menuer.
Her kan du vælge hvilke sider du vil have vist i menuen. Ønsker du er undermenu punkt, så flyt det der skal være undermenu en anelse til højre ind under et andet menu punkt.

Wordpress er på dansk; der findes tusinder af Youtube videoer der viser hvordan man kommer igang. Det er ikke "nørdet" ; meget er ret ligetil.
Avatar billede stjans Guru
24. juli 2019 - 09:03 #16
H is du ikke kan få det til at spille; så opret en midlertidig adgang til mig; så kan jeg via teamviewer ganske hurtigt vise dig hvordan du gør
Avatar billede Jannickhess Professor
16. november 2019 - 22:41 #17
Lukker spørgsmålet

Tak for hjælpen