Avatar billede scholes Mester
26. juni 2019 - 14:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk visning af billede

Hej

Jeg søger en måde at indsætte et billede via en dropdown liste.

Jeg har 3 billeder (1 - 2 - 3).
Udfra en dropdown liste vil jeg gerne kunne vise billede 1, 2 eller 3 (alt efter hvilket jeg vælger).

Kan jeg gøre det via en "Hvis-funtktion" hvor jeg skjuler billederne og laver en funktion der siger; Hvis jeg vælger billede 1, vises cellerne med billede 1. Hvis jeg vælger billede 2, vises cellerne med billede 2. Osv..
De 2 ikke-valgte billeder skjules .

Hvordan gør jeg det??
Avatar billede Jan K Ekspert
26. juni 2019 - 17:20 #1
En Hvis formel kan ikke vise og skjule celler. Der skal nok noget VBA ind over, så du laver din dropdown som et ActiceX kontrolelement med tlhørende kode.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
26. juni 2019 - 20:28 #2
Avatar billede scholes Mester
27. juni 2019 - 08:05 #3
@xl-Enyhusiast; du har fuldstændig ramt hvad jeg søger..!!

Jeg har aldrig arbejdet med navnestyring (Name Manager) før, men jeg prøve at sætte mig ind i det..!