Avatar billede smitx Praktikant
28. juni 2019 - 20:10 Der er 1 kommentar

2019 Essentials

Hej eksperter

Jeg har googlet i flere timer nu og kan ikke finde løsningen.
Kan Windows server 2019 Essentials håndterer IIS 10 eller nyere uden begrænsninger i form af concurrent connections eller limits på domæner og kan man kører mail server på den?

Syntes jeg læser en del om begrænsninger på Essentials men kan ikke se om det gælder på webserver delen?

På forhånd tak 😊
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. juni 2019 - 16:33 #1
Start med at bekræfte årsagen til at I ser på Srv2019 Essentials - det er jo i den grad et cloud-produkt...! Backup af arbejdspladser og mail lægger M$ jo netop op til håndteres helt og holdent gennem O365 og Azure.

Med det sagt, så der det ud til at den vil opføre sig som en Srv2016 Essentials, blot uden "instrumentbordet" og backup-motoren til klienterne.

Med de små servere skal du også være OBS på ressourceforbruget. Exchange trives bedst fordelt over flere servere til individuelle roller, omend man KAN krølle den sammen på en enkelt (f.eks. til et testmiljø).