Avatar billede mort1 Ekspert
03. juli 2019 - 05:05 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Udskriv - OneNoto

Min nabo har et "printerproblem", som jeg ikke kan løse:
Naboen har på e-mail fået en regning fra en håndværker, Umiddelbart er det en almindelig mail, hvori der er et link til regningen, det giver for så vidt ikke problemer, men når regningen skal udskrives, opstår problemet - Når man trykker på printerikonet, eller højreklikker og vælger "Udskriv" sker der ikke noget - der er ingen printer at vælge, kun OneNote - Det samme problem er der, hvis man vil udskrive fra e-Boks.
Jeg kan højreklikke på regningen, og gemme den i "Dokumenter" som PDF, så kan den udskrives, men det kan man ikke gøre i e-Boks - Udskrift fra Word, Excel osv. giver ikke problemer.
Jeg kan se på min egen pc, at OneNote på en eller anden måde, nok kan have noget med udskrift at gøre, men hvad er der lige jeg kan gøre for at afhjælpe problemet  ……………. ?
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2019 - 09:40 #1
Det er ikke ukendt, at man ikke kan udskrive et "billede", der kun findes på skærmen.
I E-boks kan man blot downloade filen og derefter udskrive. Tryk på download knappen i øverste højre hjørne når du har klikket på dokumentet.
Avatar billede mort1 Ekspert
03. juli 2019 - 17:06 #2
#1 - Du har sikkert ret, men den pågældende maskine gjorde det fint for 1 måned siden, da det sidst var aktuelt at udskrive fra e-Boks..
Min egen har i øvrigt heller ingen problemer med den øvelse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2019 - 13:21 #3
OneNote er et notat-program, hvor man kan "printe" til via OneNote printeren. Den har umiddelbart ikke noget med problemet at gøre - opfat den som en "PDF" eller "XPS" printer, som man også har automatisk med Microsoft Office.

Problemet lyder mere som om det relaterer til Adobe Acrobat - har du forsøgt at installere den nyeste version? - eller helt afinstallere og gen-installere den?
Avatar billede mort1 Ekspert
08. juli 2019 - 13:55 #4
Tak Ole Madsen - Da jeg sidst var i nærheden af eks-naboens computer, for at forsøge at løse problemet, gik jeg ind for at se, hvilke printere der var installeret - At hendes standard printer var vist undrede mig ikke, men at OneNote figurerede 4 eller 5 gange, det undrede mig, dem har jeg slettet, men det gjorde ingen forskel.
Jeg starter snarest øvelsen med Adobe Acrobat.
Avatar billede mort1 Ekspert
21. oktober 2019 - 06:59 #5
Jeg markerer både #1 og #3 som løsning, men kan desværre ikke fortælle, hvad den endelige løsning blev.
- En, af mig ukendt, "kunstner" har løst problemet på en angiveligt "uautoriseret" måde, men nu virker det, og det er jo det vigtigste.