Avatar billede prox1 Forsker
08. juli 2019 - 18:58 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Er denne skærm et godt køb?

Jeg overvejer denne lidt ældre skærm, da den har en ok pris, og lavt energiforbrug, men er der noget der 'blinker rødt'
Produktbeskrivelse    ASUS VP247T - LED-skærm - Full HD (1080p) - 23.6"
Enhedstype    LED-baggrundsbelyst LCD-skærm - 23.6"
Formatforhold    16:9
Medfødt opløsning    Full HD (1080p) 1920 x 1080
Pixel Pitch    0.2715 mm
Lysstyrke    250 cd/m²
Kontrastforhold    100000000:1 (dynamisk)
Responstid    1 ms (grå-til-grå)
Farve support    16,7 millioner farver
Input-stik    DVI-D, VGA
Justeringer til display-position    Tilt
Skærmbelægning    Blændfri
Farve    Sort
Dimensioner (B x D x H) - med stander    56.11 cm x 19.94 cm x 40.01 cm
Vægt    4 kg
Microsoft Certification    Kompatibel med Windows 7
Miljømæssige standarder    ENERGY STAR kvalificeret
Overensstemmelsesstandarder    UL, VCCI, BSMI, cUL, WHQL, CB, CCC, PSB, FCC, RoHS, WEEE, MEPS, J-MOSS, ErP Ready, TCO Displays 6.0, RCM, CEL level 1, TUV Rheinland Low Blue Light Certification

Producentgaranti    3 års garanti
Avatar billede prox1 Forsker
08. juli 2019 - 19:10 #1
Denne her er et alternativ
-Dog klart langsommere opdatering og større strømforbrug..

Produktbeskrivelse    HANNS.G HP247HJB - HP Series - LED-skærm - Full HD (1080p) - 23.6"
Enhedstype    LED-baggrundsbelyst LCD-skærm - 23.6"
Energiklasse    Klasse A
Energiforbrug om året    30.6 kWt
Strømforbrug (Til-modus)    21 W
Formatforhold    16:9
Standard opløsning    Full HD (1080p) 1920 x 1080 ved 60 Hz
Pixel Pitch    0.2715 mm
Lysstyrke    250 cd/m²
Kontrastforhold    1000:1 / 80000000:1 (dynamisk)
Responstid    5 ms
Farve support    16,7 millioner farver
Input-stik    HDMI, DVI-D, VGA
Højttalere    Integreret
Justeringer til display-position    Højde, pivot (rotering), drejbar, tilt
Skærmbelægning    Blændfri
Farve    Sort
Dimensioner (B x D x H)    56.1 cm x 21.6 cm x 56 cm
Vægt    7.09 kg
Miljømæssige standarder    ENERGY STAR kvalificeret
Overensstemmelsesstandarder    PC 99, GS, CB, TCO Displays 6.0

I må rigtig gerne komme med bedre forslag.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2019 - 09:46 #2
#1 svarer meget til min philips i data - og jeg kan fx godt lide, at der er lyd med, og at den kan hdmi (kun et tyndt kabel fra bærbar til skærm) - og så er der fuld justering inkl pivot.
Min er fra okt '18, købt fra ny
https://www.pricerunner.dk/pl/25-3942777/Skaerme/Philips-243S7EHMB-23.8-Sammenlign-Priser
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2019 - 13:15 #3
#1 du er lidt i den billige ende
#2 det er bedst om den har HDMI
Avatar billede prox1 Forsker
09. juli 2019 - 17:14 #4
@3 https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1029318?k=8331543

Jeg kan godt lide specifikationenerne på din @Claes, dog tænker jeg om der er 'forskel' rent brugsmæssigt på responstid 1ms og 5ms. Kan dét overhovedet registreres af øjet. Energiforbruget er ok. Kan også godt lide at den kan sættes på højkant. Eneste 'red' det er sådan set 'Phillips'. De har (haft) et kedeligt omdømme, men det hører måske fortiden til(?)
Tak! For råd og link!
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2019 - 17:24 #5
5ms skærm er ikke til gaming (kabaler undtaget), men har et klippestabilt billede (hvis man nu sidder og retter på belysningen tilskærer familiebilleder)