Avatar billede Jonas Bogø Madsen Praktikant
11. juli 2019 - 11:36 Der er 19 kommentarer

Jeg kan ikke få billede op på min skærm fra min nye computer :(

Jeg har netop modtaget min nye computer.

Da jeg startede computeren havde jeg sat HDMI kablet til skærmen i stikket på bundkortet. Efter jeg havde installeret det jeg ville på computeren kunne jeg se, at jeg selvfølgelig skal have det tilsluttet til grafikkortet i stedet.

Problet er nu at jeg ikke kan få billed på skærmen når jeg tilslutter til grafikkortet, men kun til bundkortet.

-Jeg har prøvet at slukke computeren og skifte stik.
-Gå i bios og Disabled IGPU Multi-monitor.
-Bruge andet stik.

Når jeg er på computeren med stikket i bundkortet kan jeg ikke finde grafikkortet via nvidia grafik app.

Håber der er nogen der kan hjælpe?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 12:32 #1
Prøv at trykke på Windowstasten + x Vælg Enhedshåndteringen kig under
Skærmkort og fortæl om du kan se det her ? "(eksempel)"
https://ibb.co/sRBC0zc
og hvis så gå i BIOS og Disable Internt grafik
Avatar billede Jonas Bogø Madsen Praktikant
11. juli 2019 - 13:55 #2
'Skal jeg trykke ind på det med skærmen tilsluttet på bundkortet hvor jeg får signal? Kan ikke komme i bios med HDMI stikket i grafikkortet?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 14:52 #3
Nej du skal gøre det Fra bundkorts tilslutningen Du vil så under alle omstændigheder kunne se Opstarten også hvis du har HDMI stikket sat i Skærmen senere og her vælge Bios hvis du vil ændre andet.
Avatar billede Jonas Bogø Madsen Praktikant
11. juli 2019 - 14:57 #4
Tak for dit svar poko1. Beklager jeg forstår ikke helt hvad du mener. Jeg er ikke den skarpeste til computer ;)

Dvs. jeg skal beholde stikket i bundkortet hvor jeg har billede på skærmen. Jeg skulle gerne ende op med at kunne sætte HDMI stikket fra skærmen direkte til grafikkortet og så få billedet.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2019 - 14:58 #5
Hvis det er dig selv, som har installeret grafikkortet, så vær opmærksom på,
om det er et af de kort, som skal have strøm.
Avatar billede Jonas Bogø Madsen Praktikant
11. juli 2019 - 15:08 #6
Jeg har modtaget hele computeren samlet :)
Avatar billede poko1 Ekspert
11. juli 2019 - 15:10 #7
Hvis der kun er mulighed for at disable det interne kort så skal du blot genstarte sætte stikket i HDMI på Grafikkortet Hvis der er andre indstillinger som at du kan vælge mellem HDMI DVI eller VGA skal du selvfølgelig vælge den med HDMI.!
Kunne du se Grafikkortet i Enhedshåndteringen Så er det korrekt tilsluttet!
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2019 - 15:21 #8
Ok så burde den kunne køre ved modtagelsen, måske skulle du kontakte  leverandøren? Her tænker jeg også på garantien. Hvis man kan se, at du har pillet ved den, kan det være problematisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2019 - 17:17 #9
Kan der være faldet et strømkabel af på det eksterne grafik kort der ikke var rigtigt monteret?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. juli 2019 - 17:21 #10
Jeg giver dig helt ret med garantien, man skal passe på med at pille, når der stadig er garanti på. I dette tilfælde er det jo tydeligt, at maskinen er ny, og derfor naturligvis skulle virke med det samme. Nogle gang kan ærgrelsen  over skidtet ikke fungerer bevirke at man ikke lige tænker sig om. Jeg kender selv til det.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2019 - 17:29 #11
Jo men at skrue den højre side af og se om kablerne sidder korrekt det kan ikke få problemer med garantien. Min yngste søn købte for nogle år siden en pc fra en af de kendte firmaer der samler computere, og når vi skulle starte den sagde den "instert boot disk" Jeg var så godt klar over at det formodentligt var en ledning der var problemet. Og ganske rigtigt så var sata stikkets lås knækket og derfor faldet af harddisken. Tog derfor et billede og sendte til dem. De beklagede fejlen de havde lavet og sendte et nyt kabel kvit og frit. Det ville derfor være ærgerligt at sende den tilbage hvis det er sådan et problem.
Men enig i #8 med at kontakte dem så der ikke bliver problemer.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2019 - 01:54 #12
#1 check om kabel er faldet af

#2 man skal først ha billede fra det interne kort, og så gå ind i bios.
så skift over på det gamer grafikkort der er i den. og så reboot, og sæt hdmi kablet i gfx kortet, så kommer der billede.

jeg vil råde dig til at gå tilbage til butikken og siger at der er sort skærm.
du har købt en computer med grafikkort, så skal det også virke fra starten af
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. juli 2019 - 10:52 #13
#11
Det at skrue siden af skulle ikke give problemer, og heller ikke at søge efter et kabel, der er faldet af og sætte dette til igen. Men begynde at eksempelvis tage grafikkortet ud vil nok ikke være så smart.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. juli 2019 - 16:49 #14
#13: Siden på en stationær er normalt forseglet med et klistermærke. Hvis man bryder forseglingen ryger garantien.

Er enig med #12.
Kontakt butikken og forklar problemet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. juli 2019 - 20:45 #15
#14
Jeg kom til at tænke på det du skriver med forseglingen, der bliver brudt, og garantien derved bortfalder. Det kan du have helt ret i. Det kan blive en dyr omgang hvis man begynder at lege prins pilfinger.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2019 - 20:59 #16
Nu har jeg efterhånden købt flere nye stationære computere, men jeg har aldrig
fået leveret en, som var forseglet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. juli 2019 - 21:36 #17
Den seneste gang jeg har købt en ny stationær computer er for omkring ti år siden. Om denne var forseglet husker jeg ikke længere. Mærket mener jeg var HP. Om der er nogle producenter der forsegler, og andre ikke gør, er jeg ikke klar over. Men man kan da let se om der sidder en forsegling, der vil blive brudt ved åbning af kabinettet.
Siden har det ikke været aktuelt, da jeg selv har bygget flere fra bunden af.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2019 - 22:11 #18
Hvis en computer er forseglet, forringer man jo anvendelses mulighederne.
Man skal vel have mulighed for, at sætte en ekstra HDD i, eller nogle flere ram,
uden at garantien ryger.
Ja det er spændende at bygge sin egen computer, det har jeg også prøvet.
Der er bare den hage ved det, at der ikke er garanti på noget, hvis man laver fejl.
Jeg kom en gang til, at bøje benene på en processer, det kostede en ny.
Men til gengæld får man hvad man vil have, og i det rigtige kabinet.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. juli 2019 - 23:15 #19
Undrer mig over hvorfor nogle pc'er ikke er forseglet.
Tænker på fortolkning af regler.

Jeg har købt flere, men har alligevel brudt forseglingen for at pille yderligere ved dem.

Måske er lovgivningen upræcis (har ikke tjekket)